Ομιλία στη Βουλή

Ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων κατά τη συζήτηση του Σ/Ν «Για το πλαίσιο ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών».

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Η κρίση που ζούμε δεν άρχισε τον Ιανουάριο του 2015. Εκκολάφθηκε μέσα στα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από τις δυνάμεις του δικομματισμού και άρχισε να εκδηλώνεται το 2008, το 2009, με αποκορύφωμα βεβαίως το 2010.

Στο πλαίσιο αυτής της κρίσης έχει δημιουργηθεί ένας μεγάλος φαύλος κύκλος, ένας καταστροφικός φαύλος κύκλος, ανάμεσα στις τράπεζες και την πραγματική οικονομία. Αν δεν τον σπάσουμε αυτόν το φαύλο κύκλο, δεν μπορούμε να βγούμε από την κρίση. Θα βουλιάζουμε διαρκώς. Η δική μας κυβέρνηση έχει ακριβώς τη μεγάλη ευθύνη να ανοίξει το δρόμο τουλάχιστον προς την έξοδο από την κρίση αυτή.

Έχουμε ένα φαινόμενο που πολλοί το ονομάζουν «οικονομικό κανιβαλισμό», με την έννοια ότι στην αρχή της κρίσης οι τράπεζες ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Μετά όμως ήρθε η ύφεση, η ανεργία, τα απλήρωτα δάνεια, οι κυβερνήσεις της περιόδου εκείνης φόρτωναν τις τράπεζες με κρατικά ομόλογα, όταν τα πουλούσαν οι Ευρωπαίοι, και μετά ήρθε το PSI και «κούρεψε» αυτά τα ομόλογα και εκεί επήλθε ηχρεοκοπία στην ουσία του τραπεζικού συστήματος.

Από τη μεριά των τραπεζών έχουμε την απώλεια 120 δισεκατομμυρίων ευρώ καταθέσεων, και ορθά ένας συνάδελφος υπενθύμισε μία από τις αιτίες αυτής της εκροής καταθέσεων τους τελευταίους μήνες. Αλλά το φαινόμενο είναι κι αυτό από παλιά. Στα «κόκκινα δάνεια» έχουμε παγκόσμιο ρεκόρ.

Από την άλλη μεριά, οι τράπεζες απορροφούν την κοινωνία και το κράτος, αφού χρειάστηκε ως τώρα να διατεθούν 48 δισεκατομμύρια ευρώ για ποικίλες χρήσεις. Και με τη νέα αιμοδοσία θα ξεπεράσουμε τα 60 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ δόθηκαν και εγγυήσεις του κράτους με ποικίλες μορφές, ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το θέμα λοιπόν είναι πάρα πολύ σοβαρό και πάρα πολύ μεγάλο, και δεν πρέπει να το απλουστεύουμε. Αντίθετα, πρέπει να συμφωνήσουμε ότι το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα είναι ένα βήμα προς την κατεύθυνση που μπορεί να οδηγήσει σε μια, όπως είπα, συνολική και οριστική έξοδο.

Το δεύτερο ερώτημα στο οποίο θα ήθελα να απαντήσω είναι γιατί πρέπει να γίνει και να έχει ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση εντός του ʼ15. Οι υπουργοί το έχουν αναλύσει, ο κ. Τσακαλώτος και ο κ. Σταθάκης. Χρειάζεται να το έχουμε συνείδηση αυτό. Πρέπει να τελειώσουμε το ʼ15. Πρώτον,διότι το ʼ16 θα μπει σε εφαρμογή μια ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία θα δημιουργήσει κινδύνους για τις καταθέσεις. Και αυτή η κυβέρνηση από την αρχή έθεσε ως προτεραιότητά της να μην πειραχτούν οι καταθέσεις.

Ο δεύτερος λόγος είναι πολιτικός: Δεν πρέπει να δώσουμε το δικαίωμα σε νέους εκβιασμούς. Αν μείνει ανοικτό το θέμα τωντραπεζών, τότε δεν αποκλείεται να εκδηλωθούν πάλι δυνάμεις του grexit, δυνάμεις οι οποίες δεν είναι ευτυχείς με το γεγονός ότι καταλήξαμε στη συμφωνία.

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, ορθά, νομίζω, υπάρχει μια συναίνεση να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, τουλάχιστον επί της αρχής, και να προχωρήσουμε γρήγορα.

Τρίτο ερώτημα: Γιατί κατέστη αναγκαία αυτή η ανακεφαλαιοποίηση; Άκουσα διάφορα κατά της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για το προηγούμενο επτάμηνο. Θα ήθελα να πω μία φράση μόνο: Κάνουν λάθος οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας που δεν βλέπουν ότι το επτάμηνο αυτό διεξήχθη ένας πόλεμος. Η κυβέρνηση μπορεί να κάνει και σφάλματα, να έχει και ολιγωρίες, αλλά υπήρξε πόλεμος ενάντια στη χώρα – όχι μόνο ενάντια στην κυβέρνηση. Και έχει σημασία αυτό να το έχουμε κατά νου, διότι κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει –αν και κανείς δεν το θέλει– ότι και στο μέλλον δεν θα υπάρξουν ανάλογες καταστάσεις. Πρέπει λοιπόν να αντλούμε μαθήματα και όχι απλώς να καταγγέλλουμε ο ένας τον άλλο.

Η νέα ανακεφαλαιοποίηση κατέστη λοιπόν αναγκαία διότιη προηγούμενη δεν έλυσε το πρόβλημα. Όχι μόνο δεν επέβαλε ή δεν οδήγησε στηλύση του προβλήματος των «κόκκινων δανείων», αλλά δεν ανέκοψε καν την αύξησή τους. Αν δείτε την εξέλιξη των «κόκκινων δανείων» από το ʼ12, το ʼ13, το ʼ14, θα το διαπιστώσετε.

Δεύτερον, δεν έθιξε τη λειτουργία των τραπεζών. Είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο όπου οι ίδιες δομές που έδωσαν τα «κόκκινα δάνεια», που διαχειρίστηκαν τις τράπεζες την περίοδο της ανόδου, οι ίδιες δομές καλούνται να λύσουν το πρόβλημα. Αυτό για πολλούς λόγους, που δεν είναι του παρόντος, δεν είναι κάτι συνηθισμένο διεθνώς. Έπρεπε –κι αυτό γίνεται τώρα– να ανοίξει ο δρόμος και για  μια αξιολόγησηκαι για μια αλλαγή των δομών και των διοικήσεων των τραπεζών.

Ο Γενικός Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας αναφέρθηκε σε μένα θυμίζοντας μια παλιά μου δήλωση, με την οποίαχαρακτήρισα την προηγούμενη ανακεφαλαιοποίηση ως «σκανδαλώδη». Επιμένω στο χαρακτηρισμό.

Το τέταρτο ερώτημα που θα ήθελα να απαντήσω είναι ακριβώς γιατί η τότε ανακεφαλαιοποίηση ήταν προβληματική και σκανδαλώδης και γιατί η σημερινή έχει τις προϋποθέσεις να επιτύχει. Υπάρχουν τρεις λόγοι:

Στην προηγούμενη ανακεφαλαιοποίηση οι μετοχές που κατείχε το Δημόσιο δεν είχαν δικαίωμα ψήφου. Πρωτοφανές παγκοσμίως! Είχαμε την πλειοψηφία στις τράπεζες, είχαμε μετοχές, αλλά δεν είχαμε δικαίωμα ψήφου.Δεν μπορούσαμε να παρέμβουμε.

Και αυτές οι μικροαλλαγές στις διοικήσεις που κάναμε έγιναν με συνεννοήσεις και όχι με άσκηση δικαιώματος. Διότι δεν το είχαμε αυτό το δικαίωμα. Τώρα οι μετοχές, όσες θα έχουμε, θα έχουν δικαίωμα ψήφου.

Επίσης, όσον αφορά στις παλαιές διοικήσεις, όχι μόνο δεν υπήρξε κάποια διαδικασία αξιολόγησης, αλλά προστατεύθηκαν με νόμο. Δηλαδή ο νόμος προέβλεπε ότι το management, η διοίκηση των τραπεζών, ανήκει σε αυτούς που είχαν και πριν τη διοίκηση.

Τέλος, είναι αυτό που είπα ήδη για τα «κόκκινα δάνεια», που δεν αντιμετωπίστηκαν.

Άρα, οι αιτίες της σημερινής ανακεφαλαιοποίησης βρίσκονται στο πώς έγιναν οιπροηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις.

Πέμπτο ερώτημα: Τα δίνουμε όλα στους ξένους ή θέλουμε να κάνουμε τις τράπεζες κομματικά φέουδα του ΣΥΡΙΖΑ; Ή το ένα ισχύει ή το άλλο. Μάλλον, στη προκειμένη περίπτωση, δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο. Αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι με το νόμο αυτό δημιουργείται ένα σύστημα δημοσίου ελέγχου των τραπεζών, στο οποίο ρόλο έχει το κράτος, οι θεσμοί, οι εποπτικοί θεσμοί, καθώς και οι ιδιώτες μέτοχοι όπου υπάρχουν.

Το κράτος ασκεί το ρόλο του, πρώτον, με τη μετοχική του παρουσία –όση θα είναι αυτή– και, δεύτερον, με τον θεσμικό του ρόλο. Ο υπουργός Οικονομικών διατηρεί τον τελικό λόγο, ακόμα και εκεί όπου οι θεσμοί έχουν μέσω διαφόρων οργάνων μια επιρροή.

Επίσης, εμείς μελετούμε το καθεστώς που υπάρχει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.  Προσπαθούμε να δούμε πώς λειτουργεί το κράτοςστις άλλες χώρες σε σχέση με τις τράπεζες. Πρέπει να σας πω ότι αυτό που ζήσαμε στην Ελλάδα –και είδαμε πιο άμεσα όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση– δεν υπάρχει αλλού. Εδώ στην ουσία το κράτος είναι ανύπαρκτο. Δεν έχει ούτε δομές ούτε ανθρώπους ούτε συσσωρευμένη γνώση ούτε θεσμική μνήμη. Δεν έχει εργαλεία παρέμβασης, δεν έχει εργαλεία να ασκήσει ακόμα και αυτές τις δυνατότητες που έχει.

Μελετώντας λοιπόν, διαπιστώνουμε ότι σε πολλές χώρες το υπουργείο Οικονομικών έχει μια δομή. Στη Γερμανία είναι μια πολύ ισχυρή δομή, η λεγόμενη BAFIN. Μελετούμε όμως κι άλλα μοντέλα, ούτως ώστε να διαμορφώσουμε κι εδώ τις αντίστοιχες δομές μέσω των οποίων το κράτος θα ασκεί το ρόλο του όχι παρεμβαίνοντας στη λειτουργία των τραπεζών αλλά διασφαλίζοντας τη σωστή διακυβέρνηση των τραπεζών, αποτρέποντας φαινόμενα διαπλοκήςπου είχαμε στο παρελθόν – ακόμη και διαφθοράς. Υπάρχουν αρκετά στελέχη τραπεζών στις φυλακές –μην το ξεχνάμε– και αρκετές υποθέσεις υπό έλεγχο. Άρα, ούτε κομματικά φέουδα δημιουργούμε ούτε παραχωρούμε τις τράπεζες αυθαίρετα σε άλλα συμφέροντα και δυνάμεις.

Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα ακόμα ερώτημα. Αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχει σχέδιο γιατα «κόκκινα δάνεια». Δεν είναι ακριβές. Υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο και υπάρχει κατανομή ρόλων. Πρώτον, η κυβέρνηση διαμορφώνει τη συνολική στρατηγική και τη νομοθεσία. Δεύτερον, οι θεσμοί έχουν τον δικό τους ρόλο, και μαζί τους θαδιαπραγματευτούμε τον τρόπο υλοποίησης της στρατηγικής. Τρίτον, η Τράπεζα τηςΕλλάδας αυτήν τη στιγμή κάνει κατηγοριοποίηση των δανείων και θα θέσει καιστόχους υποχρεωτικούς για τις τράπεζες σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση των δανείων. Τέταρτον, το ΤΧΣ έχει τώρα το ρόλο τού να ελέγχει αν οι στόχοι αυτοί τηρούνται.

Από πολιτική άποψη εμείς έχουμε δύο στόχους. Πρώτον, δεν μπορεί να μην τηρηθεί το κοινωνικό κριτήριο σε ό,τι αφορά τα στεγαστικά δάνεια, που σημαίνει προστασία της πρώτης κατοικίας. Δεύτερον, το αναπτυξιακό κριτήριο. Πίσω από τα δάνεια υπάρχουν άνθρωποι, θέσεις εργασίας, παραγωγικές μονάδες. Αρνούμαστε κάθε έννοια αγοραπωλησίας δανείων. Αυτό το οποίο δεχόμαστε είναι αναδιαρθρώσεις δανείων, αναδιαρθρώσεις επιχειρήσεων, με στόχο τη διασφάλιση της απασχόλησης και της παραγωγικής ικανότητας, υπό τον όρο πάντα ότι θα μπαίνει νέο χρήμα, θα μπαίνουν κεφάλαια, είτε από σημερινούς είτε από άλλους μετόχους και επενδυτές.

Σε ό,τι αφορά τη σχέση δημόσιου-ιδιωτικού που αναφέρθηκε, αυτό θα καθοριστεί. Διότι έπρεπε να είχαμε όλα τα δεδομένα και τη γνώμη των θεσμικών παραγόντων της Τράπεζας της Ελλάδος και του ΤΧΣ για να το καθορίσουμε.

Εκείνο που θα επιδιώξουμε είναι μια ισορροπία ανάμεσα στον ένα στόχο, που είναι να έχουμε ισχυρή παρουσία ιδιωτών μετόχων, και στον δεύτερο στόχο, που είναι να έχουμε επίσης παρουσία του Δημοσίου όσο γίνεται πιο ισχυρή, έτσι ώστε να υπάρξει και μια ανάκτηση κάποιων από τα ποσά που έχουν διατεθεί.

Εκείνο για το οποίο θέλω να διαβεβαιώσω είναι ότι, ακόμα και αν κάπου η συμμετοχή τουΔημοσίου είναι χαμηλή, θα υπάρχουν προγραμματικές συμφωνίες με τις εν λόγω τράπεζες, ούτως ώστε να ασκηθεί ο αναγκαίος έλεγχος εκεί όπου πρέπει.

Το τελευταίο σημείο: H ανακεφαλαιοποίηση είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι επαρκής. Πρέπει να σκεφτούμεμε όρους μιας νέας αρχιτεκτονικής του τραπεζικού μας συστήματος ευρύτερα. Πρέπει να συζητήσουμε για έναν νέο ρόλο τον τραπεζών σε σχέση με την κοινωνία, την ανάπτυξη κ.λπ. Αυτό δεν είναι θέμα αυτού του νόμου. Θα έχουμε την ευκαιρία νατο δούμε και αλλού.

Δεύτερον, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα παράλληλο σύστημα τραπεζών που να μην είναι υπότην εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και που να μην κάνει το σύστημα τόσο συγκεντρωτικό όσο είναι σήμερα.

Από αυτή την άποψη, έχει σημασία η στήριξη των συνεταιριστικών τραπεζών και τηςΤράπεζας Αττικής, έχει σημασία η δημιουργία της Αναπτυξιακής Τράπεζας γρήγορα, αλλά και η ενθάρρυνση της δημιουργίας νέων τραπεζών και νέων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Προσπάθησα να δείξω ότι σήμερα απλά βάζουμε τις βάσεις με την ανακεφαλαιοποίηση τωντραπεζών για μια πορεία αντιμετώπισης της κρίσης. Η πορεία αυτή έχει και άλλες προϋποθέσεις, ορισμένες από τις οποίες ανέφερα.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εγγυάται την έγκαιρη και επιτυχή ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αλλά κυρίως την ευρύτερη, τη γενικότερη πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για να βγούμε από την κρίση.

Σας ευχαριστώ.

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

12,887

Υποψήφιος Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών | ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

"Τα μηνύματα της κοινωνίας & ο κρίσιμος αγώνας που έχουμε μπροστά μας"H 21η Μάη ήταν ένα σοκ για όλες & όλους μας. Και ήταν ένα σοκ όχι τόσο γιατί «έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις» ή γιατί τις «διαβάσαμε λάθος», αλλά γιατί η επαφή με την κοινωνία, η ζωντανή επικοινωνία με τους ανθρώπους μάς έδινε δύναμη & ελπίδα για την πολιτική αλλαγή.Το βλέπαμε στις μεγάλες συγκεντρώσεις του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ & του Αλέξη Τσίπρα στην Αθήνα, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο & σε όλη την Ελλάδα. Αλλά & προσωπικά, στην καθημερινή επαφή μου με τους πολίτες στις γειτονιές της Δυτικής Αθήνας εκφραζόταν έντονα η ανάγκη για πολιτική αλλαγή.Η πρόταση προοδευτικής διεξόδου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε αφετηρία ακριβώς τις ανάγκες &τις αγωνίες αυτές. Δεν έπεισε όμως. Κι αυτό μένει στο τέλος της ημέρας. Και για αυτό πρέπει να γίνει η αφετηρία έρευνας & συζήτησης που δεν πρέπει να μείνει στα ρηχά & προφανή αλλά να πάει σε βάθος. Πολλά πρέπει να αλλάξουν στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Και θα αλλάξουν.Προέχει όμως η άμεση μάχη της 25ης Ιούνη, που είναι κρίσιμη για τη χώρα & για την προοπτική της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Στεκόμαστε με σεβασμό μπροστά στη λαϊκή ετυμηγορία & αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα της. Όμως το εκλογικό αποτέλεσμα δεν διαγράφει, ούτε αμνηστεύει εγκλήματα που διαπράχτηκαν κατά της δημοκρατίας & του κράτους δικαίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε εξαλείφει τις συνέπειες της προκλητικά άνισης κατανομής & κατασπατάλησης δημόσιων πόρων. Και δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία πως μια νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη, πιο ανεξέλεγκτη αυτή τη φορά, συνεπάγεται νέες απειλές για το κοινωνικό κράτος δικαίου. Άλλωστε όπως έχει ήδη προαναγγελθεί από στελέχη της, αν αποκτούσε μια πλειοψηφία 180 βουλευτών στη νέα Βουλή, η ΝΔ θα την αξιοποιούσε για την αλλαγή του Συντάγματος με μονομερή τρόπο & σε συντηρητική κατεύθυνση. Είναι ευθύνη μας να επισημάνουμε τους κινδύνους & καλούμε σε δημοκρατική συστράτευση για την αποτροπή τους. Οι εκλογές της 25ης του Ιούνη είναι κρίσιμες και για το μέλλον της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Πέρα από λάθη & αδυναμίες του ίδιου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που οδήγησαν σε εκλογική απομάκρυνση ανθρώπους που τον στήριξαν προηγούμενα, τα κόμματα της ήσσονος αριστερής & προοδευτικής αντιπολίτευσης με την απαξίωση της απλής αναλογικής, την απόρριψη ακόμη & συζήτησης για προγραμματική συνεργασία & τη μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διευκόλυναν αντικειμενικά την ισχυρή επικράτηση της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη. Για την απόκρουση όμως των κινδύνων & για την ήττα της Δεξιάς ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θεωρεί αναγκαία την οικοδόμηση προϋποθέσεων, μέσα στην κοινωνία, για μια ευρεία συμπαράταξη αριστερών & προοδευτικών δυνάμεων. Και δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για αυτή.Η άμεση μεγαλύτερη δυνατή στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι, συνεπώς, επιτακτική για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη από αριστερή & προοδευτική σκοπιά, & για την οργάνωση από καλύτερες θέσεις της προοδευτικής ανατροπής των πολιτικών σχηματισμών, & την προοδευτική διέξοδο.Ασφαλώς πρέπει να αναζητηθούν και να συζητηθούν σε βάθος οι αιτίες της ήττας. Αλλά σημασία έχει από πια σκοπιά & με ποιο τρόπο θα «διαβάσουμε» & θα αντιμετωπίσουμε την ήττα. Υπάρχει η επιλογή του ατελείωτου πένθους & της παραίτησης, της συγκάλυψης των προβλημάτων ή της επιδερμικής ενασχόλησης με αυτά. Υπάρχει όμως & η επιλογή να αξιοποιήσουμε την ήττα ως πηγή μάθησης & δύναμης για το μέλλον. Και είναι η μόνη που ταιριάζει στην Αριστερά & η μόνη που έχει δικαιωθεί ιστορικά. Αυτή η «αξιοποίηση» είναι που αξίζει για τον «κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ», που από το 2012 μέχρι σήμερα μας κατέστησε δύναμη ανανέωσης αλλαγής στο πολιτικό σύστημα της χώρας, αλλά & ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, τον τόπο & τους ανθρώπους του. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η παραμονή στη κορυφή των λαϊκών προτιμήσεων αποδείχτηκε πιο δύσκολη από την κατάκτησή της. Και αυτό είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν στο άμεσο μέλλον: με ποιες ταξικές αναφορές, ποιες κοινωνικές συμμαχίες, ποιες οργανωτικές, δικτυακές & θεσμικές μορφές, ποιο πολιτικό σχέδιο & ποιες μεθόδους επικοινωνίας μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες & τις προσδοκίες του κόσμου της εργασίας, της δημιουργίας & της νέας γενιάς; Μπροστά μας, λοιπόν, έχουμε την πιο κρίσιμη μάχη, τη μάχη που θα κρίνει πολλά τόσο για τη χώρα όσο & για την Αριστερά & τον προοδευτικό κόσμο. Η εύλογη απογοήτευση & η στενοχώρια που από χθες κυριαρχούν, πρέπει να γίνουν βούληση & αποφασιστικότητα για δράση. Να απευθυνθούμε με ευκρίνεια & ειλικρίνεια, στον αριστερό & προοδευτικό κόσμο, για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη που θα μας δώσει, ώστε πιο ταπεινά, πιο ταξικά, πιο συστηματικά να χτίσουμε από τα κάτω προς τα πάνω τις προϋποθέσεις του μετασχηματισμού που έχει ανάγκη η κοινωνία μας. Να δημιουργήσουμε ξανά το μεγάλο προοδευτικό ρεύμα, ιδεών, συλλογικών πρωτοβουλιών, πολιτισμικής & κοινωνικής δράσης που διέσωσε την κοινωνία στα πιο κρίσιμα χρόνια της, που έδωσε δημοκρατική διέξοδο στην κρίση το 2015 & πρέπει να μπορέσει να εκφράσει πλειοψηφικά τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας σήμερα. Όλα αυτά όμως πρέπει να σχεδιαστούν & να γίνουν τώρα στις νέες κοινωνικές & πολιτισμικές πραγματικότητες που πρέπει να κατανοήσουμε σε βάθος. Ο κόσμος κρίνει τους ανθρώπους και τα κόμματα «στα δύσκολα». Είμαστε ξανά υπό τη κρίση των εργαζόμενων, της νεολαίας & της κοινωνίας. Και ο πρώτος μεγάλος σταθμός σε αυτή την νέα δημιουργική δοκιμασία είναι η 25η Ιούνη.ΥΓ: Όλον αυτόν τον καιρό στη Δυτική Αθήνα είχα την τύχη να συναντήσω παλιούς αγωνιστές & αγωνίστριες, να συνομιλήσω με πολίτες που έβλεπα για πρώτη φορά, να συναντηθώ με τις αγωνίες αλλά & το πάθος των νέων για ένα κόσμο φτιαγμένο με διαφορετικά αξιακά υλικά. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες & όλους που μου προσέφεραν αυτές τις ζωογόνες εμπειρίες & ξεχωριστά σε όσους και όσες με τίμησαν & με την ψήφο τους για μια ακόμη φορά.ΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Στο Περιστέρι. Η Δυτική Αθήνα υπερψηφίζει την πρόταση προοδευτικής αλλαγής του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ για #ΔικαιοσύνηΠαντούΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 1η ΟΜ Περιστερίου Συριζα Προοδευτική Συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ Ιλίου ΣΥΡΙΖΑ Αγίας Βαρβάρας ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Πετρούπολης Σύριζα Αιγάλεω ΣΥΡΙΖΑ Χαϊδαρίου Σύριζα Προοδευτική Συμμαχία Αγίων Αναργύρων 3η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Περιστερίου 2η ΟΜ Σύριζα - Προοδευτική Συμμαχία Περιστερίου 5η ΟΜ Σύριζα - Προοδευτική Συμμαχία Περιστερίου "Νέα Ζωή" Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας Νεολαια Συριζα Περιστεριου Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Αγίας Βαρβάρας Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Χαϊδαρίου Νεολαία Σύριζα Πετρούπολης Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Ιλίου Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Αιγάλεω #εκλογες2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Μία ημέρα έμεινε για τις #εκλογές2023.Μιά ημέρα για την 21η Μάη.Με αγωνιστικότητα για την πολιτική αλλαγή.Με αποφασιστικότητα ν’ ανταποκριθούμε στις ανάγκες & τις αγωνίες της κοινωνίας.Με αυτοπεποίθηση για την πρόταση προοδευτικής διεξόδου του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ.Με σύμμαχο τον λαό.Με τις τελευταίες συγκεντρώσεις-παράσταση νίκης σε Αθήνα, Πάτρα & Ηράκλειο να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον Αλέξη #Τσίπρα.Μια ημέρα για #ΔικαιοσύνηΠαντού. ΓΔρ ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μέγαρο Βουλής
10021, Αθήνα

τηλ (+30) 210 – 370 7299
(+30) 210 – 370 7972

e-mail
ydragasakis@parliament.gr