«Σύγκρουση με ΔΝΤ, αν επιμείνει σε φορολόγηση φτωχών & ελάφρυνση πλουσίων»

Συνέντευξη στο Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1 και στον δημοσιογράφο, Νίκο Χατζηνικολάου.

 

Κύριε Αντιπρόεδρε, θα ήθελα να σας ρωτήσω τι ακριβώς συνέβη στο Eurogroup των Βρυξελλών, ποιο είναι το αποτέλεσμα, τι να περιμένουμε το επόμενο διάστημα;

Θα σταθώ στα γεγονότα. Η προσπάθεια συνεχίζεται, εκτιμούμε όμως ότι για εμάς συνεχίζεται από καλύτερες θέσεις. Πρώτον, έχουμε μία καλύτερη αφετηρία. Αναγνωρίζεται η πρόοδος που έχει συντελεστεί σε ό,τι αφορά την πορεία της οικονομίας. Δεύτερον, μίλησαν όλοι, ο κ. Dijsselbloem και οι υπόλοιποι, ότι συζητούμε για την ολοκλήρωση του Προγράμματος και τη μετά το Μνημόνιο περίοδο. Μιλούν για ένα νέο μίγμα πολιτικής και εμείς το συμμεριζόμαστε.

Επίσης, όπως είπε ο κ. Dijsselbloem, έχουμε μία μετατόπιση από τη φάση της λιτότητας, σε μια νέα φάση που εγώ θα την πω «μετά τη λιτότητα». Δηλαδή μια φάση που θα έχουμε ανάπτυξη -το ρυθμό της θα τον συζητήσουμε-, μία φάση που θα έχουμε μείωση της ανεργίας -πάλι η ταχύτητα είναι ζητούμενο-, μία φάση που θα έχουμε στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις. Πρόκειται δηλαδή για μία καινούρια κατάσταση. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα στοιχείο στη χθεσινή απόφαση που δεν σχολιάστηκε, που το θεωρώ σημαντικό. Γίνεται λόγος για ένα πρόγραμμα 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε θέσεις απασχόλησης. Αυτό είναι σημαντικό γιατί είναι αυτό που ονομάζουμε επιταχυντές ανάπτυξης. Δηλαδή αυτό που έχουμε τώρα είναι η ανάκαμψη της οικονομίας. Για να φτάσουμε όμως εκεί που θέλουμε, χρειαζόμαστε επιταχυντές. Εάν μπορέσουμε, λοιπόν, να έχουμε ένα αναπτυξιακό δάνειο, το οποίο να μην εγγραφεί στο έλλειμμα και να μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε, αυτό θα είναι κάτι σημαντικό από πολλές απόψεις.

Αυτό το αναγνωρίζουν και σήμερα και στελέχη της Ν.Δ. Για παράδειγμα ο Νικήτας Κακλαμάνης αναγνωρίζει ότι αυτό είναι σημαντικό. Εγώ όμως θα ήθελα να αμφισβητήσω αυτό που λέτε για τη μετά τη λιτότητα. Πώς «μετά τη λιτότητα» κ. Αντιπρόεδρε, όταν τα δύο βασικά προαπαιτούμενα για να κλείσει η αξιολόγηση, είναι η μείωση του αφορολόγητου που χτυπά κατευθείαν στα χαμηλά εισοδήματα και η νέα μείωση των συντάξεων μέσω του γνωστού μηχανισμού της προσωπικής διαφοράς; Επειδή η κυβέρνηση μέχρι τώρα γίνεται συγκεκριμένη μόνο σε ό,τι αφορά τα αντίμετρα. Μας λέει δηλαδή ότι προτείνει να πάει ο συντελεστής εστίασης του ΦΠΑ στο 13%, μας λέει ότι τείνει να πάει ο συντελεστής της ενέργειας στο 6%. Δεν γίνεται όμως συγκεκριμένη στα αρνητικά και πρέπει να μας πείτε, τι έρχεται για το αφορολόγητο και τι έρχεται για τις συντάξεις;

Ας δούμε λοιπόν τί είχαμε και τί έχουμε. Είχαμε μία άποψη, αίτημα του ΔΝΤ, η οποία έλεγε ότι «με τα μέτρα που έχετε πάρει ως τώρα, θα φτάσετε το πλεόνασμα στο 1,5%. Άρα, αν θέλετε να πάτε στο 3,5% πρέπει να πάρετε πρόσθετα μέτρα 2% του ΑΕΠ, περίπου3,5 δισεκατομμύρια ευρώ».

Απέναντι σ’ αυτό το αίτημα, το οποίο είναι αρνητικό, εμείς προσπαθήσαμε να ουδετεροποιήσουμε τις συνέπειές του. Δηλαδή, αντί να πάρουμε καινούρια μέτρα λιτότητας, η συμφωνία προβλέπει ότι θα παρθούν μέτρα τα οποία θα εξισορροπηθούν με άλλα έτσι ώστε το δημοσιονομικό αποτέλεσμα να είναι μηδέν. Αυτό σημαίνει «όχι νέα λιτότητα». Επίσης, εκείνο το οποίο εξασφαλίσαμε είναι ότι τα όποια μέτρα θα είναι αποτέλεσμα συζήτησης, δεν θα είναι αποτέλεσμα επιβολής και ίσως είναι πρόωρη μία τόσο εξειδικευμένη συζήτηση. Για μένα εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι να εξασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα δημοσιονομικό χώρο, όπως το λένε, μ’ ένα ποσό χρημάτων που θα δούμε πως θα το δώσουμε.

Κύριε Αντιπρόεδρε, εγώ άκουσα τον κ. Schauble να λέει νωρίτερα ότι η ελληνική κυβέρνηση μετακινήθηκε προς τις θέσεις του Eurogroup, ότι δηλαδή υποχώρησε. Επίσης πρέπει να σας πω από τις δηλώσεις του κ. Dijsselbloem, χθες, κατάλαβα πως αυτός ο αυτοματισμός τον οποίο παρουσιάζει η κυβέρνηση, δηλαδή «1 ευρώ αρνητικών μέτρων θα συνοδεύεται από 1 ευρώ θετικών μέτρων», δεν ισχύει. Δηλαδή πρώτα θα αποτιμώνται τα αποτελέσματα των αρνητικών μέτρων που θα λάβουμε και στη συνέχεια αν αυτά είναι καλά θα επιτρέπεται να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των θετικών που έχουμε νομοθετήσει. Είναι έτσι ή όχι;

Όχι. Ο κ. Schauble είναι ο κ. Schauble και λέει αυτά που λέει. Θέλω δηλαδή να πω ότι, αν αυτά που περιγράψω επαληθευτούν, για να το θέσω έτσι, τότε εγώ νομίζω ότι έχουμε μία θετική αφετηρία, θετικότερη από αυτή που είχαμε πριν και θα καλούσα όλα τα κόμματα, να την κατοχυρώσουμε αυτή την αφετηρία, να την εδραιώσουμε ως κάτι δεδομένο και ας κάνει το κάθε κόμμα το δικό του σχεδιασμό από εκεί και πέρα. Τώρα, ως προς τη μεθοδολογία της συζήτησης, μπλέκουμε τη συζήτηση που γινόταν όταν μιλούσαμε για «κόφτη», δηλαδή με αυτό που ήταν το πρώτο αίτημα, ότι δηλαδή «εφόσον δεν πιάσετε το 3,5%, θα βάλετε “κόφτη”». Συζητούμε ακόμη με αυτή την ανάμνηση, ενώ το καινούργιο δεν είναι αυτό. Το καινούργιο λέει ότι θα γίνει μία συζήτηση και η Ελλάδα θα πάρει μέτρα τα οποία θα αφορούν το αφορολόγητο και τις συντάξεις. Θα δούμε από ποιο έτος και μετά θα είναι οι συντάξεις, δεν είναι κάτι άμεσο.

Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι μπορεί να είναι ή από το 2019 ή από το 2020.

Ή και από το 2021. Θα το δούμε αυτό. Θα συζητηθούν αυτά. Υπάρχουν αβεβαιότητες και θα επανέλθω σ’ αυτό. Ταυτόχρονα όμως νομοθετούμε και μέτρα, αυτά που ονομάζονται αντίμετρα. Το θέμα είναι να βγαίνει συνολικός λογαριασμός.

Το θέμα δεν είναι να βγαίνει ο συνολικός λογαριασμός. Το θέμα είναι για τον πολίτη να βγαίνει ο προσωπικός λογαριασμός, του πορτοφολιού του. Με ρώτησε σήμερα το πρωί στο ραδιόφωνο μία ακροάτρια, «αν εγώ αναγκαστώ να πληρώνω με το αφορολόγητο 20-30 ευρώ παραπάνω τον μήνα φόρο, τι θα πει ότι θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ; Εγώ δεν έχω σπίτι».

Πριν φτάσουμε σ’ αυτό, να πούμε το εξής. Αυτό που έχουμε από χθες είναι μία απόφαση που δρομολογεί την τελική συμφωνία. Έχουμε δρόμο μπροστά μας. Και πρέπει να το γνωρίζουμε και εμείς και οι τηλεθεατές.

Τόσο δρόμο ώστε να κινδυνεύουμε να χάσουμε την ποσοτική χαλάρωση;

Όχι, αυτό είναι άλλο. Θα έρθω σ’ αυτό. Η μάχη θα συνεχίζεται. Γιατί; Διότι το ΔΝΤ δεν ζητά απλώς να μειωθεί το αφορολόγητο. Το ΔΝΤ ζητά να φορολογήσουμε τους φτωχούς, για να μειώσουμε τη φορολογία των πλουσίων. Αυτή είναι η θέση του ΔΝΤ. Αν επιμείνει, διότι ακόμη δεν είδα αναλυτική ανακοίνωση, θα συνεχίσουμε να έχουμε πρόβλημα, να έχουμε σύγκρουση. Η κυβέρνηση αυτή δεν μπορεί να το κάνει αυτό. Το να μειώσουμε κατά τι το αφορολόγητο και να χρησιμοποιήσουμε το προϊόν αυτό για να κάνουμε άλλα μέτρα, κοινωνικά ισοδύναμα, αυτό θα το συζητήσουμε. Για το νοικοκυριό, ισχύει αυτό που είπαμε πριν, ισχύει δηλαδή μια κατάσταση που έχουμε τα εξής στοιχεία: η οικονομία μειωνόταν, η ανεργία αυξανόταν, τα εισοδήματα έπεφταν, οι κοινωνικές υπηρεσίες επιδεινώνονταν.

Η νέα κατάσταση που θέλουμε να εγκαθιδρύσουμε και προς την οποία μας βοηθά αυτό που συμφωνήθηκε χθες να πάμε, είναι να έχουμε οικονομία που αναπτύσσεται, να δημιουργούνται θέσεις εργασίας, να έχουμε βαθμιαία αυξήσεις για τα εισοδήματα που μπορεί μεν να μην αυξάνονται πολύ, αλλά έχουν σταματήσει να μειώνονται, να βελτιώνονται οι κοινωνικές υπηρεσίες, να γίνονται στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις. Αυτό αν το δούμε ως συνολική κατάσταση, πιστεύω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των νοικοκυριών τελικά θα είναι σε μια κατάσταση μεγαλύτερης ανακούφισης από ότι πριν.

Πόσο κάτω μπορεί να πάει το αφορολόγητο; Μπορεί να φτάσει και στο όριο της φτώχειας, στα 4.500 ευρώ;

Όλα αυτά είναι προς συζήτηση, συζήτηση η οποία θα γίνει, αλλά είναι πρόωρο να συζητάμε οτιδήποτε αριθμητικό ακόμα.

Είναι ανοιχτά όλα αυτά λέτε;

Βεβαίως.

Για τις συντάξεις διάβαζα στις εφημερίδες ότι μπορεί να μειωθούν από 15-30%. Αυτό είναι πολύ μεγάλο ποσοστό.

Τίποτα το ποσοτικό δεν έχουμε δομημένο, εγώ επαναλαμβάνω, είχαμε ένα αίτημα να πάρουμε μονόπλευρα μέτρα 3,6 δισ. Και αυτό το μέτρο, το οποίο δεν το θέλαμε και δεν ήταν δική μας επιλογή, προσπαθήσαμε και θα προσπαθήσουμε μέχρι τέλους, να γίνει δημοσιονομικά και κοινωνικά ουδέτερο. Να μην πάρει τη μορφή λιτότητας, να μην πάρει τη μορφή νέων βαρών προς τα κοινωνικά στρώματα που μας ενδιαφέρουν.

Πείτε μου κάτι. Η αξιωματική αντιπολίτευση λέει ότι αν η κυβέρνηση είχε εγκαίρως κλείσει την αξιολόγηση, δηλαδή από τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν θα είχαμε τώρα την ανάγκη να λάβουμε νέα μέτρα σαν το αφορολόγητο ή την περικοπή των συντάξεων.

Νομίζω ότι έχει φανεί καθαρά, και όλος ο «κόσμος» το γράφει και ο διεθνής Τύπος το αναφέρει με έμφαση σήμερα, πως αιτία της καθυστέρησης δεν ήταν η καθυστέρηση της ελληνικής κυβέρνησης αλλά οι αποκλίνουσες θέσεις και επιδιώξεις των δανειστών. Η αντιπολίτευση στην Ελλάδα, βεβαίως, να κάνει αντιπολίτευση σε ό,τι κρίνει και όπου κρίνει, αλλά νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει μία αλλαγή στην εξής βάση: Δεν πρέπει να νομιμοποιούμε και να καλύπτουμε τα λάθη και τις ευθύνες των ξένων. Όταν βγαίνει ο κ. Blanchard, που είναι μία προσωπικότητα στο χώρο των οικονομολόγων και λέει ότι το πρόγραμμα από το 2010 είχε προβλήματα, δεν είναι δυνατόν εμείς ως χώρα, ως κοινωνία και ως επιστήμονες, όσοι ασχολούνται, να αρνούμαστε να παραδεχτούμε ότι δυστυχώς εφαρμόστηκε μία πολιτική η οποία δεν ήταν αυτή που έπρεπε να εφαρμοστεί.

Κύριε Πρόεδρε, το τελευταίο ερώτημα έρχεται από το διαδίκτυο, από το Τwitter και το έχουν κάνει δύο φίλοι, ο Βάιος λέει «με 800 ευρώ τον μήνα, που θα γίνουν 700, δεν μιλάμε για υφεσιακό μέτρο;». «Είναι δυνατόν», ρωτά ένας άλλος φίλος, που υπογράφει ως Νοστράδαμος, «με μειώσεις εισοδημάτων, να υπάρξει ανάπτυξη;»

Το ερώτημα αυτό μου επιτρέπει να πω αυτό το οποίο μπορεί να βγει ως θετικό απ’ όλη τη διαδικασία. Υπάρχουν τρεις τρόποι για να βγούμε από την κρίση.

Ο ένας τρόπος είναι μέσω των λεγόμενων μεταρρυθμίσεων. Αυτόν ακολουθούσαμε ως τώρα. Αυτός ο τρόπος δεν οδήγησε σε έξοδο από την κρίση. Μεταρρυθμίσεις πρέπει να κάνουμε και πρέπει να συζητήσουμε ποιες, διότι πρέπει να αλλάξουν πολλά στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι οι μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε έξοδο από την κρίση για δύο λόγους: πρώτον, το όποιο αποτέλεσμα των μεταρρυθμίσεων έρχεται έπειτα από χρόνια, αυτό το αναγνωρίζουν και οι ειδικοί, ο δεύτερος λόγος είναι αυτός που λέει το μήνυμά σας. Δηλαδή πολλές μεταρρυθμίσεις έχουν υφεσιακό αποτέλεσμα.

Ο δεύτερος τρόπος είναι, και σ’ αυτό επιμένει ο κ. Schauble αλλά επιμένει σ’ ένα λάθος, είναι μέσω εξαγωγών. Στην περίπτωση της Ελλάδας, αποδεδείχθηκε αυτό που θα σας πω τώρα, ότι δηλαδή παρά τη μείωση των μισθών, δεν έχουμε αύξηση των εξαγωγών σημαντική, διότι το πρόβλημά μας είναι η λεγόμενη διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα. Η αύξηση των εξαγωγών θα έρθει ως αποτέλεσμα της αλλαγής του μοντέλου ανάπτυξης, όχι ως προϋπόθεση. Ο τρόπος λοιπόν για να βγούμε από την κρίση είναι επενδύσεις και απασχόληση.

Βέβαια η Εργάνη έδωσε σήμερα στοιχεία για τον Ιανουάριο τα οποία είναι απογοητευτικά. Στοιχεία με τα οποία δείχνουν να έχουν χαθεί πάνω από 17.000 θέσεις εργασίας και πολύ περισσότερες, αν μιλήσουμε για πλήρη απασχόληση.

Το θέμα είναι πόσες δημιουργούνται. Τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε μία βελτίωση γι’ αυτό έχει μειωθεί το ποσοστό της ανεργίας, αλλά εμένα μ’ ενδιαφέρει το μέλλον. Αυτά λοιπόν τα οποία συζητούμε, το να υπάρξει το νέο πλαίσιο της μετα-λιτότητας, άλλα μέτρα τα οποία μπορούμε να συζητήσουμε για επιτάχυνση της ανάπτυξης, η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος κ.ά. Πιστεύω ότι αυτά θα μας οδηγήσουν, μέσω επενδύσεων και ταχύτερης δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, σ’ ένα ξέφωτο, που δεν θα είναι ακόμη το τέλος της κρίσης, αλλά θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε τους βαθμούς της ελευθερίας και να σχεδιάσουμε το μέλλον μας. Αυτό θεωρώ ως το πιο κρίσιμο, τόσο ως αποτέλεσμα όσο και ως ζητούμενο, απ’ όλη αυτή τη διαδικασία, η οποία θα ολοκληρωθεί με τη συμφωνία.

Οι εξελίξεις κάνουν αναγκαίο ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της ΑριστεράςΣτους παράξενους καιρούς που ζούμε, δεν θα ήθελα, από δική μου αδράνεια, να βρεθώ εγκλωβισμένος σε ένα κόμμα το οποίο δεν θα έχει πλέον καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ που υπηρέτησα από την ίδρυσή του, & είμαι περήφανος που συνέβαλα στη δημιουργία του. Θέλω να δηλώσω λοιπόν, ότι παραιτούμαι από μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μια απόφαση που δεν θα ήθελα να χρειαστεί να λάβω, αλλά οι εξελίξεις την έχουν καταστήσει αναγκαία από καιρό.Θυμίζω ότι από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ έχω παραιτηθεί ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι φόβοι που εξέφραζα τότε για εκφυλιστικές εξελίξεις έχουν, δυστυχώς, πλήρως επιβεβαιωθεί. Δεν χρειάζονται, επομένως, πρόσθετα επιχειρήματα. Μπορείς να παραμένεις σε ένα κόμμα, ακόμη & αν διαφωνείς με την τρέχουσα πολιτική του, αρκεί στο κόμμα αυτό να τηρούνται κάποιοι σταθεροί κανόνες και να υπάρχουν δημοκρατικές εγγυήσεις σεβασμού της αξιοπρέπειας και των απόψεων όλων. Είναι όμως εξαιρετικά δύσκολη η παραμονή σε ένα κόμμα στο οποίο η έννοια της δημοκρατίας & της Αριστεράς, αλλά & η ιστορία του ίδιου του κόμματος, υπονομεύονται & μόνος αποδεκτός κανόνας είναι η συχνά αδιευκρίνιστη & ευμετάβλητη βούληση του αρχηγού.Προσωπικά είμαι βέβαιος ότι η Αριστερά θα κληθεί από το λαό, ξανά, να κυβερνήσει, γιατί συσσωρεύονται μεγάλα προβλήματα που απαιτούν προοδευτικές λύσεις. Στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες για τη συνεχιζόμενη φυγή στο εξωτερικό νέου επιστημονικού & εργατικού δυναμικού, είναι άκρως ανησυχητικά. Είναι μια ακόμη ένδειξη ότι, αν δεν υπάρξει σχέδιο & στρατηγική για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου & της άνισης αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου, η χώρα θα οδηγηθεί σε νέα αδιέξοδα & η κοινωνία σε νέα φτωχοποίηση. Η Αριστερά μπορεί να πρωταγωνιστήσει ξανά υπό την προϋπόθεση, ότι εργάζεται & η ίδια γι’ αυτό, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κόσμο της εργασίας, έχει επεξεργασμένες λύσεις στα προβλήματα & διαμορφώνει αξιόπιστες προϋποθέσεις προοδευτικής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.Ορισμένοι είχαν προσδοκίες από τη νέα ηγεσία. Όμως στον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, συντελείται μια διαδικασία φθοράς, και όχι δημιουργίας, με πρώτο θύμα την ιστορία του, το έργο του, την ηθικό-πολιτική ακεραιότητά του. Η συζήτηση που άνοιξε, με πρωτοβουλία της ηγεσίας, για «μαύρα ταμεία» αποτελεί τεράστια προσβολή για τα χιλιάδες μέλη του κόμματος που προσέφεραν ανιδιοτελώς & με το υστέρημα τους, κρατούσαν όλα αυτά τα χρόνια το κόμμα όρθιο & τα γραφεία του ανοιχτά. Ήταν ένα μεγάλο δώρο στη Δεξιά & όλους όσους υποστηρίζουν ότι «όλοι είναι το ίδιο».Ο κ. Κασσελάκης παρέλαβε ένα αριστερό κόμμα με προβλήματα & «παραδίδει» πολύ περισσότερα προβλήματα χωρίς αριστερό κόμμα, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπει σε διαδικασία από-αριστεροποίησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την παρούσα ηγεσία, δεν μπορεί να επιλύσει προβλήματα ταυτότητας, στρατηγικής & δημοκρατικής λειτουργίας που αντιμετώπιζε & από πριν. Θα είναι, για το λόγο αυτόν, σε μια κρίση διαρκείας.Οι εξελίξεις μάς θέτουν μπροστά σε δυο αλληλένδετα καθήκοντα. Πρώτον, να αγωνιστούμε για να υπάρξει ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της Αριστεράς, από τη ριζοσπαστική αριστερά ως την αριστερή σοσιαλδημοκρατία & δεύτερον, μια προοδευτική εναλλακτική στο πρόβλημα της διακυβέρνησης της χώρας. Ας ανταποκριθεί ο καθένας & η καθεμία σε αυτό το διπλό καθήκον με όποιο τρόπο & από όποια θέση επιλέξει.Το βέβαιο είναι ότι η κοινωνική Αριστερά, το «αριστερό ημισφαίριο» της κοινωνίας, υπάρχει, & αναζητά μια κατά το δυνατόν ενιαία, ισχυρή & αποτελεσματική πολιτική εκπροσώπηση. Οι εξελίξεις, στον κόσμο, την Ευρώπη & την Ελλάδα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.Η ιστορία, πάντως, δείχνει ότι η συσπείρωση & ανασύνθεση της Αριστεράς έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να πετύχει αν γίνει υπόθεση της κοινωνίας, των νέων, του ανένταχτου κόσμου της Αριστεράς & της οικολογίας, μέσα από συλλογικές πρωτοβουλίες & κινήσεις, που πρέπει να υπάρξουν παντού, με κάθε πρόσφορη μορφή. Καλή αντάμωση, λοιπόν, στους γνωστούς χώρους, για τους γνωστούς λόγους.Τι έχει προηγηθεί:- «Ύστατη έκκληση για έναν ταπεινό στόχο» - Επιστολή-έκκληση για την αποτροπή της διάσπασης στην οποία η ηγεσία του κόμματος δεν μου απάντησε ποτέ. 9 Νοεμβρίου 2023: dragasakis.gr/istati-ekklisi-gia-enan-tapeino-stoxo/- «Πού βρισκόμαστε, ποιες οι προοπτικές…» - Αναλυτικό κείμενο με το οποίο εξηγώ τους λόγους της παραίτησης από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ. 8 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/pou-vriskomaste-poies-oi-prooptikes-pos-tha-pame-stis-evroekloges/- Συνέντευξη για το ίδιο θέμα στον Πάνο Χαρίτο, Kontra Channel. 12 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/anasinthesi-kai-anasigkrotisi-tis-aristeras-me-stoxo-mia-nea-proodeftiki-pleiopsifia/ ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μητροπόλεως 1
10557, Αθήνα

e-mail
ydragasakis@parliament.gr