Συνεδρίαση του ΚΥΣΚΟΙΠ

Το «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού» παρουσίασαν ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μιχάλης Καλογήρου και η Γενική Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Μαρία Γιαννακάκη, στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π) που συνεδρίασε, σε ευρεία σύνθεση, σήμερα Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018, υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης, Γιάννη Δραγασάκη.

Ο Αντιπρόεδρος τόνισε ότι αυτή η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, έθεσε μια διττή προτεραιότητα: Την άμεση ανακούφιση όσων η κρίση έπληξε περισσότερο και τη σταδιακή συγκρότηση του νέου Κοινωνικού Κράτους. Μάλιστα, έκανε ξεχωριστή μνεία στη μείωση της παιδικής φτώχειας κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες τη διετία 2015-2016.

Ο κ. Δραγασάκης υπογράμμισε ότι η εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου σηματοδοτεί ένα πρώτο βήμα προς τη μετάβαση από μια μακροχρόνια περίοδο αδιαφορίας, αποσπασματικής και συνολικά ανεπαρκούς πολιτικής για τα Δικαιώματα του Παιδιού σε μια περίοδο που τίθενται οι βάσεις -θεσμικές, πολιτικές και αναπτυξιακές- για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων, στοχευμένων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων.

Η Κυβέρνηση, σε υπέρβαση των περιορισμών και δυσκολιών που έθετε το πλαίσιο της επιτροπείας, προχώρησε στη θεσμοθέτηση και υλοποίηση σημαντικών πολιτικών για το Παιδί, αντιμετωπίζοντας τις επιπτώσεις της κρίσης αλλά και κατοχυρώνοντας καινούργια δικαιώματα στο πλαίσιο συγκρότησης του νέου Κοινωνικού Κράτους. Σε αυτές, μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

  1. Η ψήφιση του Ν. 4538/2018 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την αναδοχή και υιοθεσία και τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ανηλίκων, με στόχο τη διαφάνεια και την επιτάχυνση των διαδικασιών υιοθεσίας και αναδοχής.
  2. Η ψήφιση του Ν. 4521/2018 του Υπουργείου Παιδείας με τον οποίο ρυθμίζεται η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση: Στόχος είναι η πρόληψη της σχολικής αποτυχίας, του λειτουργικού αλφαβητισμού, η μείωση της σχολικής διαρροής καθώς και η ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
  3. Η διεύρυνση της δωρεάν πρόσβασης παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς (από 79.000 παιδιά το 2015 σε 127.000 το 2018) των Υπουργείων Εσωτερικών και Εργασίας.
  4. Η ίδρυση νέων βρεφονηπιακών σταθμών (10.000 νέες θέσεις το 2018-19) με στόχο μέχρι το 2021 να καλυφθεί η ζήτηση.
  5. Η δράση του Υπουργείου Εσωτερικών για επιχορήγηση Δήμων και νομικών προσώπων με στόχο την ανακαίνιση, αναμόρφωση και τον εξοπλισμό υφιστάμενων βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών με σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας και ασφάλειας.
  6. Η δράση του Υπουργείου Εργασίας για χορήγηση δωρεάν σχολικών γευμάτων για όλους τους μαθητές δημοτικών σχολείων των περιοχών που επλήγησαν περισσότερο από την κρίση. Η δράση αφορά 153.000 μαθητές που απολαμβάνουν κάθε μέρα ζεστά γεύματα. Στόχος είναι η επέκταση σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας (600.000 παιδιά). Η δράση έχει επεκταθεί και στους Δήμους Μαραθώνα – Ραφήνα και Πικέρμι, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, καθώς επίσης και στους Δήμους Μάνδρας και Φυλής, που επλήγησαν από τις πλημμύρες.
  7. Η χορήγηση αυξημένου επιδόματος παιδιού από το Υπουργείο Εργασίας σε περισσότερες οικογένειες που βρίσκονται σε ανάγκη (+100.000 δικαιούχες οικογένειες το 2018).
  8. Η ψήφιση του Ν. 4554/2018 του Υπουργείου Εργασίας σχετικά με την επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων (προστασία για τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα) καθώς και η δράση για την ένταξη των προσφυγόπαιδων στην εκπαίδευση.
  9. Στον τομέα της Υγείας διασφαλίστηκε η καθολική και ισότιμη πρόσβαση των ανασφάλιστων παιδιών/οικογενειών στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας και στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ενώ θεσμοθετήθηκε ο θεσμός του οικογενειακού παιδιάτρου σε ΤΟΜΥ και Κέντρα Υγείας στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
  10. Η ίδρυση των Αυτοτελών Γραφείων Προστασίας Ανήλικων Θυμάτων, τα «Σπίτια του Παιδιού», σύμφωνα με το Ν. 4478/2017 του Υπουργείου Δικαιοσύνης, για την προστασία των ανηλίκων θυμάτων κακοποίησης και η κύρωση της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης για την πρόληψη της ενδοοικογενειακής βίας.

Παρουσιάζοντας το Σχέδιο Δράσης, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μιχάλης Καλογήρου επισήμανε τους επτά άξονες υψηλής προτεραιότητάς του:

  1. Καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας και των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στα παιδιά
  2. Προστασία των παιδιών στο πλαίσιο των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών
  3. Διασφάλιση του δικαιώματος των παιδιών στην υγεία
  4. Δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό και αθλητισμό
  5. Παιδική προστασία στην κοινότητα – αποϊδρυματοποίηση
  6. Δικαιοσύνη φιλική προς τα παιδιά
  7. Οριζόντια δράση για τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες

Ο Υπουργός τόνισε ότι το Εθνικό Σχέδιο, που εκπονήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, πρώτον εναρμονίζει την Ελλάδα με τα διεθνή πρότυπα, αφού προωθεί και διασφαλίζει την εφαρµογή των προβλέψεων της ∆ιεθνούς Σύµβασης για τα ∆ικαιώµατα του Παιδιού (ν.2101/1992) και δεύτερον με τον «Εθνικό Μηχανισμό Εκπόνησης, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης Σχεδίων Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού» (ν. 4491/2017), καλύπτεται το θεσμικό έλλειμμα που είχε επισημανθεί από την Επιτροπή Ηνωμένων Εθνών για τη μη ύπαρξη φορέα συντονισμού εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης.

Μεταξύ των νέων δράσεων που προβλέπονται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου περιλαμβάνονται:

  • Η επιδότηση στέγης, σε πρώτη φάση, για 340.000 οικογένειες από το 2019.
  • Η παροχή υπηρεσιών οδοντιατρικής πρόληψης και περίθαλψης σε παιδιά μέχρι και 18 ετών, με κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ (ύψους 40 εκατ. ευρώ) από το 2019, μέσα από τη συνεργασία με ιδιώτες οδοντιάτρους.
  • Η δημιουργία 100 Κέντρων Στήριξης Οικογένειας, συνδεδεμένων με τα Κέντρα Κοινότητας για την έμπρακτη στήριξη γονέων και παιδιών στα προβλήματα της καθημερινότητάς τους.
  • Η αναμόρφωση του Οικογενειακού Δικαίου, με ρυθμίσεις μεταξύ άλλων για ζητήματα επιμέλειας τέκνων μετά το διαζύγιο (Μάρτιος 2019).
  • Η άρση οικονομικών επιβαρύνσεων των οικογενειών στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, με αλλαγή του σημερινού συστήματος της προπληρωμής από τους γονείς και την υποβολή της δαπάνης στον ΕΟΠΥΥ.
  • Η εφαρμογή προγράμματος αποϊδρυματοποίησης για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
  • Η ανάπτυξη νέων δημόσιων δομών παιδοψυχιατρικής φροντίδας, με δημιουργία και στελέχωση νέων παιδοψυχιατρικών κλινικών και Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων.
  • Η δράση για τα παιδιά έγκλειστων γονέων (για τη διατήρηση της επικοινωνίας και επαφής των παιδιών με τους γονείς τους).

Στη βάση της εισήγησης του αρμόδιου Υπουργού, το ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π. αποφάσισε:

Την έγκριση  του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού ως βάση για την περαιτέρω ενίσχυση του κυβερνητικού έργου με άξονες α) την εμβάθυνση της διυπουργικής συνεργασίας για την αντιμετώπιση σύγχρονων και απαιτητικών προβλημάτων του Παιδιού, β) τη βέλτιστη αξιοποίηση της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027, γ) τη συστηματική παρακολούθηση και αξιολόγηση βάσει ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών της αποτελεσματικότητας των προωθούμενων πολιτικών και δράσεων.

Οι εξελίξεις κάνουν αναγκαίο ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της ΑριστεράςΣτους παράξενους καιρούς που ζούμε, δεν θα ήθελα, από δική μου αδράνεια, να βρεθώ εγκλωβισμένος σε ένα κόμμα το οποίο δεν θα έχει πλέον καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ που υπηρέτησα από την ίδρυσή του, & είμαι περήφανος που συνέβαλα στη δημιουργία του. Θέλω να δηλώσω λοιπόν, ότι παραιτούμαι από μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μια απόφαση που δεν θα ήθελα να χρειαστεί να λάβω, αλλά οι εξελίξεις την έχουν καταστήσει αναγκαία από καιρό.Θυμίζω ότι από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ έχω παραιτηθεί ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι φόβοι που εξέφραζα τότε για εκφυλιστικές εξελίξεις έχουν, δυστυχώς, πλήρως επιβεβαιωθεί. Δεν χρειάζονται, επομένως, πρόσθετα επιχειρήματα. Μπορείς να παραμένεις σε ένα κόμμα, ακόμη & αν διαφωνείς με την τρέχουσα πολιτική του, αρκεί στο κόμμα αυτό να τηρούνται κάποιοι σταθεροί κανόνες και να υπάρχουν δημοκρατικές εγγυήσεις σεβασμού της αξιοπρέπειας και των απόψεων όλων. Είναι όμως εξαιρετικά δύσκολη η παραμονή σε ένα κόμμα στο οποίο η έννοια της δημοκρατίας & της Αριστεράς, αλλά & η ιστορία του ίδιου του κόμματος, υπονομεύονται & μόνος αποδεκτός κανόνας είναι η συχνά αδιευκρίνιστη & ευμετάβλητη βούληση του αρχηγού.Προσωπικά είμαι βέβαιος ότι η Αριστερά θα κληθεί από το λαό, ξανά, να κυβερνήσει, γιατί συσσωρεύονται μεγάλα προβλήματα που απαιτούν προοδευτικές λύσεις. Στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες για τη συνεχιζόμενη φυγή στο εξωτερικό νέου επιστημονικού & εργατικού δυναμικού, είναι άκρως ανησυχητικά. Είναι μια ακόμη ένδειξη ότι, αν δεν υπάρξει σχέδιο & στρατηγική για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου & της άνισης αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου, η χώρα θα οδηγηθεί σε νέα αδιέξοδα & η κοινωνία σε νέα φτωχοποίηση. Η Αριστερά μπορεί να πρωταγωνιστήσει ξανά υπό την προϋπόθεση, ότι εργάζεται & η ίδια γι’ αυτό, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κόσμο της εργασίας, έχει επεξεργασμένες λύσεις στα προβλήματα & διαμορφώνει αξιόπιστες προϋποθέσεις προοδευτικής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.Ορισμένοι είχαν προσδοκίες από τη νέα ηγεσία. Όμως στον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, συντελείται μια διαδικασία φθοράς, και όχι δημιουργίας, με πρώτο θύμα την ιστορία του, το έργο του, την ηθικό-πολιτική ακεραιότητά του. Η συζήτηση που άνοιξε, με πρωτοβουλία της ηγεσίας, για «μαύρα ταμεία» αποτελεί τεράστια προσβολή για τα χιλιάδες μέλη του κόμματος που προσέφεραν ανιδιοτελώς & με το υστέρημα τους, κρατούσαν όλα αυτά τα χρόνια το κόμμα όρθιο & τα γραφεία του ανοιχτά. Ήταν ένα μεγάλο δώρο στη Δεξιά & όλους όσους υποστηρίζουν ότι «όλοι είναι το ίδιο».Ο κ. Κασσελάκης παρέλαβε ένα αριστερό κόμμα με προβλήματα & «παραδίδει» πολύ περισσότερα προβλήματα χωρίς αριστερό κόμμα, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπει σε διαδικασία από-αριστεροποίησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την παρούσα ηγεσία, δεν μπορεί να επιλύσει προβλήματα ταυτότητας, στρατηγικής & δημοκρατικής λειτουργίας που αντιμετώπιζε & από πριν. Θα είναι, για το λόγο αυτόν, σε μια κρίση διαρκείας.Οι εξελίξεις μάς θέτουν μπροστά σε δυο αλληλένδετα καθήκοντα. Πρώτον, να αγωνιστούμε για να υπάρξει ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της Αριστεράς, από τη ριζοσπαστική αριστερά ως την αριστερή σοσιαλδημοκρατία & δεύτερον, μια προοδευτική εναλλακτική στο πρόβλημα της διακυβέρνησης της χώρας. Ας ανταποκριθεί ο καθένας & η καθεμία σε αυτό το διπλό καθήκον με όποιο τρόπο & από όποια θέση επιλέξει.Το βέβαιο είναι ότι η κοινωνική Αριστερά, το «αριστερό ημισφαίριο» της κοινωνίας, υπάρχει, & αναζητά μια κατά το δυνατόν ενιαία, ισχυρή & αποτελεσματική πολιτική εκπροσώπηση. Οι εξελίξεις, στον κόσμο, την Ευρώπη & την Ελλάδα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.Η ιστορία, πάντως, δείχνει ότι η συσπείρωση & ανασύνθεση της Αριστεράς έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να πετύχει αν γίνει υπόθεση της κοινωνίας, των νέων, του ανένταχτου κόσμου της Αριστεράς & της οικολογίας, μέσα από συλλογικές πρωτοβουλίες & κινήσεις, που πρέπει να υπάρξουν παντού, με κάθε πρόσφορη μορφή. Καλή αντάμωση, λοιπόν, στους γνωστούς χώρους, για τους γνωστούς λόγους.Τι έχει προηγηθεί:- «Ύστατη έκκληση για έναν ταπεινό στόχο» - Επιστολή-έκκληση για την αποτροπή της διάσπασης στην οποία η ηγεσία του κόμματος δεν μου απάντησε ποτέ. 9 Νοεμβρίου 2023: dragasakis.gr/istati-ekklisi-gia-enan-tapeino-stoxo/- «Πού βρισκόμαστε, ποιες οι προοπτικές…» - Αναλυτικό κείμενο με το οποίο εξηγώ τους λόγους της παραίτησης από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ. 8 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/pou-vriskomaste-poies-oi-prooptikes-pos-tha-pame-stis-evroekloges/- Συνέντευξη για το ίδιο θέμα στον Πάνο Χαρίτο, Kontra Channel. 12 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/anasinthesi-kai-anasigkrotisi-tis-aristeras-me-stoxo-mia-nea-proodeftiki-pleiopsifia/ ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μητροπόλεως 1
10557, Αθήνα

e-mail
ydragasakis@parliament.gr