Συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ

Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) συνεδρίασε την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016, υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.

1. Στο ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. συζητήθηκε, έπειτα από εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, το θεσμικό πλαίσιο του Προγράμματος Οικειοθελούς Γνωστοποίησης Περιουσιακών Στοιχείων το οποίο θα δίνει μια τελευταία δυνατότητα στους μη συνεπείς φορολογούμενους να γνωστοποιήσουν τα αδήλωτα περιουσιακά τους στοιχεία, πριν επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης αναληθών φορολογικών δηλώσεων. Οι διαβουλεύσεις με τους Θεσμούς θα ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες ώστε οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες θα περιέχουν και τις διατάξεις για την εφαρμογή του περιουσιολογίου, να κατατεθούν πολύ σύντομα στη Βουλή.

2. Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ενέκρινε την εισήγηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη, για σειρά πρωτοβουλιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π. & Δανείων) με σημαντικό όφελος για την κοινωνία και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να προωθηθούν προς τη Βουλή των Ελλήνων νομοθετικές διατάξεις για τα εξής:

Θέματα κοινωνικής πολιτικής

Νέα πολιτική για τη ρύθμιση των στεγαστικών κι επισκευαστικών δανείων του Τ.Π. & Δανείων που έχουν χορηγηθεί σε 145.000 δημόσιους και δημοτικούς υπαλλήλους, συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Η νέα στρατηγική του Ταμείου θα περιλαμβάνει ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες που έχουν προβλήματα εξυπηρέτησης των δανείων τους, ενώ παράλληλα θα επιβραβεύει τους συνεπείς δανειολήπτες.

Βασικό κριτήριο για τις νέες ρυθμίσεις δανείων αποτελεί η εξασφάλιση βιώσιμης λύσης δηλαδή το διαθέσιμο, μετά την πληρωμή της δόσης, εισόδημα να είναι ικανό για τη διαβίωση του δανειολήπτη, λαμβανομένης υπόψη της οικογενειακής του κατάστασης. Για την επιλογή της κατάλληλης ρύθμισης θα ακολουθούνται κατά σειρά οι εξής λύσεις: α) επιμήκυνση διάρκειας δανείου, β) μείωση επιτοκίου και γ) διαχωρισμός του δανείου ώστε να αποπληρώνεται με το μειωμένο επιτόκιο ένα μέρος του κεφαλαίου και το υπόλοιπο να παραμένει παγωμένο για διάστημα 10 ετών.
Για την αντιμετώπιση σοβαρών έκτακτων αναγκών θα προβλέπεται και η δυνατότητα μειωμένων καταβολών για χρονικό διάστημα έως και τρία έτη.

Με το νέο πλαίσιο ρύθμισης εκτιμάται ότι:

Α) Το 48% των δανειοληπτών θα τύχει μεσοσταθμικής μείωσης επιτοκίου κατά 2,25%, ενώ στο 30% αυτών θα ισχύσει και πάγωμα αποπληρωμής μέρους του κεφαλαίου.
Β) Στο υπόλοιπο 52% των δανειοληπτών και με την προϋπόθεση ότι είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, προβλέπεται επιστροφή τόκων τάξεως 1% ως επιβράβευση.

Θέματα Περιφερειακής ανάπτυξης

  • Βελτίωση του προγράμματος αναχρηματοδότησης των ΟΤΑ, σύμφωνα με το Νόμο 4316/2014, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν σε αυτό και όσοι Δήμοι δεν πληρούσαν τα σχετικά κριτήρια.

Οι εν λόγω Δήμοι, μέσω της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής των δανείων τους και σε συνδυασμό με τη μείωση του επιτοκίου, θα αποκτήσουν επιπλέον ρευστότητα, η οποία θα τους δώσει τη δυνατότητα είτε αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους είτε ενίσχυσης των κρίσιμων προς τους πολίτες λειτουργιών τους. Εκτιμάται ότι η πλήρης εφαρμογή του προγράμματος θα οδηγήσει σε μείωση τοκοχρεολυσίων των ΟΤΑ όλης της χώρας, και επομένως σε ενίσχυση της ρευστότητας τους, κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σημειώνεται ότι τους τελευταίους δώδεκα μήνες:

Α) Για το πρόγραμμα εξυγίανσης έχουν εγκριθεί συνολικά χρηματοδοτήσεις ύψους 178 εκατ. ευρώ (αναχρηματοδοτήσεις και δάνεια ισοσκέλισης προϋπολογισμού) ενώ σε επεξεργασία είναι αιτήσεις συνολικού ύψους 90 εκατ. ευρώ.
Β) Για το πρόγραμμα επενδύσεων των ΟΤΑ, το οποίο συγχρηματοδοτείται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έχουν εγκριθεί χρηματοδοτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των προεγκρίσεων) συνολικού ύψους 42 εκατ. ευρώ.

  • Δημιουργία από το Τ.Π. & Δανείων δύο ειδικών προγραμμάτων ύψους 15 εκατ. ευρώ προκειμένου:

Α) Να επιχορηγηθεί η αγορά υλικών για τις εργασίες που θα υλοποιήσουν 51 δήμοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ, το οποίο θα απασχολεί περίπου 20.000 μακροχρόνια άνεργους.

Β) Να προτυποποιηθούν μελέτες της τοπικής αυτοδιοίκησης που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για πολλούς Δήμους και παράλληλα να επιδοτηθούν μελέτες μικρών δήμων (κυρίως ορεινών, ημιορεινών και νησιωτικών) που δεν διαθέτουν κατάλληλες υποδομές, προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων ύψους 100 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.

Τέλος, στο πλαίσιο του 3ετούς προγράμματος εκσυγχρονισμού του Τ.Π.& Δανείων και αποσκοπώντας στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών του, αποφασίστηκε να προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει τη σύναψη συνεργασιών με τρίτους φορείς ώστε να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση των πελατών του Τ.Π. & Δανείων μέσω εναλλακτικών δικτύων, φυσικών και ηλεκτρονικών.

Πρόεδρε, σήμερα είπες "Δεν έχει γίνει πιο μνημονιακή απόφαση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από αυτό το μαξιλάρι του κ. Τσακαλώτου".Επίτρεψέ μου λοιπόν, κάποιες αναγκαίες επισημάνσεις:• Ο Αλέξης Τσίπρας επανειλημμένα έχει δηλώσει υπερήφανος για το μαξιλάρι, θεωρώντας το επίτευγμα του #ΣΥΡΙΖΑ.Αυτή, μάλιστα, δεν ήταν απόφαση κάποιου υπουργού, αλλά συλλογική κυβερνητική επιλογή. Το μαξιλάρι δεν ήταν μνημονιακή υποχρέωση, αλλά αναγκαίο μέτρο για να διευκολύνουμε την έξοδο της χώρας στις αγορές. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι επιλογές που είχαμε ήταν "μαξιλάρι ή προληπτική πιστωτική γραμμή" που ζητούσε πχ ο Γιάννης Στουρνάρας & προϋπέθετε νέο μνημόνιο.• Ο επίσημος δε απολογισμός του ΣΥΡΙΖΑ για την περίοδο 2012-19, ο πρώτος & μόνος που έχει κάνει κυβερνητικό κόμμα στην Ελλάδα, μιλούσε για το επίτευγμα του μαξιλαριού, με το οποίο ανακτήθηκε η δημοσιονομική κυριαρχία της χώρας. Ο Απολογισμός ψηφίστηκε σχεδόν ομόφωνα από την ΚΕ του κόμματος.Πρόεδρε, σου προτείνω να διαβάσεις τις συγκεκριμένες σελίδες (σ.σ. 72-74). Και γενικότερα εφόσον θέλεις ν' αναφέρεσαι στο κυβερνητικό έργο, είναι απαραίτητο να διαβάσεις τον Απολογισμό του κόμματος του οποίου ηγείσαι, ώστε να μην εκτίθεσαι & να μη δίνεις λαβή στη ΝΔ με τα συκοφαντικά επιχειρήματα του αντι-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου. Σε κάθε περίπτωση να μην υπονομεύεις τον συλλογικό άθλο του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-19 υπό την καθοδήγηση & την πρωθυπουργία του Αλέξη Τσίπρα. Συλλογικό άθλο που διέσωσε τη χώρα & είναι ιστορικό κεκτημένο & παρακαταθήκη της Αριστεράς για το μέλλον. ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Πριν από λίγες ημέρες απηύθυνα, θεσμικά, στον πρόεδρο του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ επιστολή με συγκεκριμένες προτάσεις για μια ενωτική διέξοδο από την κρίση του κόμματος. Ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεξε να μην απαντήσει ποτέ στην επιστολή μου. Ούτε αυτή έφτασε, θεσμικά, στα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας & της Κεντρικής Επιτροπής, όπως είχα ζητήσει από τη γραμματεία του κόμματος. Πρόκειται για νέα αντιδημοκρατικά ήθη & αλαζονικές συμπεριφορές που με κάνουν να πιστεύω ότι ο νέος πρόεδρος έχει κάνει τις επιλογές του & αυτές είναι βαθιά διχαστικές & τραυματικές. Ο Στέφανος Κασσελάκης εξελέγη τυπικά δημοκρατικά, αλλά πορεύεται ουσιαστικά αντιδημοκρατικά. Η ομιλία του στην Κεντρική Επιτροπή αποτελεί προσβολή όχι μόνο για τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά για κάθε δημοκρατικό πολίτη, καθώς φαίνεται να αγνοεί βασικές αρχές της δημοκρατίας & του νομικού πολιτισμού. Η αποχώρηση μου από τη συνεδρίαση της ΚΕ, μαζί με πολλά άλλα μέλη, ήταν επιβεβλημένη πράξη αξιοπρέπειας. Δεν ξέρω πόσα περιθώρια υπάρχουν ακόμη, ώστε να παραμείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κόμμα της Αριστεράς. Εκείνο πάντως που έγινε σαφές το διήμερο αυτό είναι ότι η «νέα ελπίδα» που με αγωνία επιζητούν η κοινωνία & η χώρα μπορεί να αναγεννηθεί μόνο μέσα από την ανασύνταξη & ανασύνθεση του ευρύτερου αριστερού & προοδευτικού χώρου. Στη φάση που είμαστε, αυτό απαιτεί αυτενέργεια, συλλογικές πρωτοβουλίες & συντονισμένες δράσεις μέσα κι έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ & κυρίως μέσα στην κοινωνία. ΓΔρ ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μητροπόλεως 1
10557, Αθήνα

e-mail
ydragasakis@parliament.gr