Συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ

Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) συνεδρίασε την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016 υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και ενέκρινε το σχέδιο νόμου που εισηγήθηκε το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ & άλλες θεσμικές παρεμβάσεις».  

Η λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων θα δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, αλλά και συνολικά για τη χώρα, καθώς θα ενισχύσει το  τουριστικό προϊόν και θα αναδείξει νέες τουριστικές τάσεις. Επίσης δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες για τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από τη λειτουργία υδατοδρομίων στους χώρους τους, ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους.

Η λειτουργία υδατοδρομίων θα καλύπτει και κοινωνικές ανάγκες καθώς στις περιπτώσεις των μικρών και απομακρυσμένων νησιών, που στερούνται χερσαίου αεροδρομίου ή οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι εποχικά ανεπαρκείς, τα υδροπλάνα μπορούν να συμπληρώσουν τη μεταφορική εξυπηρέτηση και να ικανοποιήσουν ανάγκες επείγουσας και έκτακτης μετακίνησης (αεροδιακομιδή ασθενών, έρευνα & διάσωση, μεταφοράς φαρμάκων, τροφίμων κ.λπ.).

Σύμφωνα με την σχετική εισήγηση, εντός των επομένων δύο ετών θα έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη εκδοθεί η πρώτη άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, ενώ στο τελικό στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται και το υδατοδρόμιο στο Λιμένα των Παξών.

Στο στάδιο της εξέτασης βρίσκονται δεκαεννέα αιτήσεις για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων και ειδικότερα στην Αγία Μαρίνα Γραμματικού, στο Ρέθυμνο, στην Αλόννησο, στη Σκόπελο, στη Σκύρο, στην Πάτμο, στο Βόλο, στην Τήνο, στο Λαύριο, στην Πάτρα, στη Ζάκυνθο, στην Αμφιλοχία, στη Σούδα, στη Θεσσαλονίκη, στη Καλαμάτα, στη Σητεία, στη Σίφνο, στο Ηράκλειο Κρήτης και στη Χίο.

Ακόμη, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προετοιμάζει την υποβολή τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση εικοσιέξι υδατοδρομίων σε λιμένες νήσων του Νοτίου Αιγαίου. Επίσης φορείς έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές.
Σημειώνεται πως με το νομοσχέδιο:

Α) Θεραπεύονται οι αδυναμίες του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου ώστε να αρθούν τα όποια προσκόμματα έχουν εντοπιστεί από τη μέχρι τώρα διαδικασία αδειοδότησης ((i)δυνατότητα διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια ώστε ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, (ii) διευκόλυνση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, (iii) επίλυση προβλημάτων και νομοθετικών κενών που εμπόδιζαν τη παραχώρηση χρήσης χώρου υδατοδρομίου σε λίμνη, (iv) απλοποίηση των απαιτούμενων νομιμοποιητικών δικαιολογητικών εγγράφων του αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου κ.α).

Β) Τίθεται σε εφαρμογή ολοκληρωμένος σχεδιασμός που περιλαμβάνει νέες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις υδατοδρομίων (i) προώθηση των επενδυτικών σχεδίων ανάπτυξης των υδατοδρομίων στο «πακέτο Γιούνκερ», (ii) υπαγωγή των υδατοδρομίων στο νέο αναπτυξιακό νόμο, (iii) εξασφάλιση πόρων ύψους 3 έως 6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη δημιουργία υδατοδρομίων με συγκεκριμένα κριτήρια ωριμότητας και ωφέλειας του έργου, (iv) ένταξη χρηματοδότησης των εγκαταστάσεων υδατοδρομίων στα ΠΕΠ, (v) ανάπτυξη υδατοδρομίων μέσω συνεργιών τύπου ΣΔΙΤ).

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

12,810

Βουλευτής | ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

* Το 2014 η χώρα δεν πληρούσε καμία προϋπόθεση για έξοδο από τα Μνημόνια. Γι’ αυτό ο κ. Σαμαράς & η ΝΔ «δραπέτευσαν» & άφησαν τη χώρα στον γκρεμό. Οι προϋποθέσεις εξόδου διαμορφώθηκαν μόνο με την κυβέρνηση #ΣΥΡΙΖΑ ως το 2018, όποτε & πράγματι βγήκαμε από τα μνημόνια.* Σήμερα & με την ανεύθυνη πολιτική του κ. Μητσοτάκη, βασικός στρατηγικός στόχος της Aριστεράς πρέπει να είναι η πρόληψη, πώς δεν θα βρεθούμε ξανά ούτε εμείς ούτε ο λαός σε αυτήν την ανάγκη, πώς θα αποτρέψουμε δηλαδή τη δημιουργία συνθηκών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια νέα χρεοκοπία & σε νέους καταναγκασμούς.→ Σημεία από την ομιλία στην εκδήλωση του ENA Institute for Alternative Policies «Μεταρρυθμίσεις προς ποια κατεύθυνση; Από τους καταναγκασμούς των μνημονίων στον δρόμο για δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη» με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του Δημήτρη Σερεμέτη «Οι Μνημονιακές Μεταρρυθμίσεις» ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Σήμερα στον Οικονομικό Ταχυδρόμο στο Tovimagr για τις δομικές αλλαγές που απαιτεί η δομική κρίση που ζούμε 👇🏻 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis
"Βάζοντας τέλος στους αντι-ΣΥΡΙΖΑ μύθους για το 2015" | Παρέμβαση στην εκδήλωση του @ENA_Institute "Μεταρρυθμίσεις… https://t.co/vhPc5j1iBw
RT @atsipras:«Πεταμένα λεφτά οι ΜΕΘ» έλεγαν και «φέρτε μου μια έρευνα που να δείχνει ότι εκτός ΜΕΘ πεθαίνουν» προκαλούσε ο ΠΘ στ… https://t.co/oDy6ahSycD
Σήμερα & με την ανεύθυνη πολιτική του κ. Μητσοτάκη, βασικός στρατηγικός στόχος της Αριστεράς πρέπει να είναι η πρόλ… https://t.co/UtF70KDHq3
Το 2014 η χώρα δεν πληρούσε καμία προϋπόθεση για έξοδο από τα Μνημόνια. Γι’ αυτό ο κ. Σαμαράς & η ΝΔ «δραπέτευσαν»… https://t.co/R1Z69RU6SO
RT @ENA_Institute:Έφη Αχτσιόγλου, Γιάννης Δραγασάκης & Γιώργος Σταθάκης στην εκδήλωση "Μεταρρυθμίσεις προς ποια κατεύθυνση; Aπό τα μν… https://t.co/ApHCFX6FdA

Επικοινωνία

Μέγαρο Βουλής
10021, Αθήνα

τηλ (+30) 210 – 370 7299
(+30) 210 – 370 7972

e-mail
ydragasakis@parliament.gr