Συνέντευξη στην εφημερίδα “6μέρες”: “Τα μνημόνια δεν τελειώνουν αν δεν τα τελειώσουμε”

1.      Θεωρείτε ότι τα μνημόνια «τελειώνουν», λόγω των πολιτικών και οικονομικών αδιεξόδων που προκαλούν; Ή μήπως περνάμε σε μια φάση στην οποία τα μνημόνια τελειώνουν ακριβώς επειδή οι προβλέψεις τους γενικεύονται και εγγράφονται στο ευρωπαϊκό νομικό και οικονομικό DNA (δημοσιονομικό σύμφωνο, μέθοδος bail in κ.λπ.);

Όχι, τα μνημόνια δεν τελειώνουν αν δεν τα τελειώσουμε. Παραμένουν μηχανισμοί επιβολής νεοφιλελεύθερων προγραμμάτων μέσω των οποίων ισοπεδώνονται οι κοινωνίες, διαλύονται οι οικονομίες, μετατρέπονται σε ειδικές οικονομικές ζώνες με υποβαθμισμένα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, πλευρές της πολιτικής των μνημονίων, όπως σωστά παρατηρείτε, «κανονικοποιούνται», θεσμοθετούνται και συγκροτούν το νέο θεσμικό πλαίσιο της ευρωζώνης. Γι’ αυτό ακριβώς την κατάργηση των μνημονίων και των συνεπειών από την εφαρμογή τους πρέπει να την κατανοήσουμε ως μία προσπάθεια που μπορεί να αρχίζει από την κάθε χώρα ξεχωριστά αλλά πρέπει να πάρει πανευρωπαϊκή διάσταση.

 

2. Τι πιστεύετε για τις κινήσεις της Γερμανίας μετά τις εξελίξεις στην Κύπρο και τη νέα φάση του γενικευμένου bail in, η οποία πάει πολλά βήματα πίσω την περίφημη «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη»; Μήπως έτσι κερδίζει χρόνο και συσσωρεύει χρήμα προκειμένου να αποσοβήσει τους συστημικούς κινδύνους που θα προκύψουν εάν κάποιες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας πουν κάποια στιγμή ότι «φτάνει πια»;

 

Υπάρχει η άποψη πως οι κινήσεις της Γερμανίας επιβεβαιώνουν την  παντοδυναμία της. Προσωπικά θεωρώ ότι αντανακλούν τα αδιέξοδα της ιδιοτελούς και αντιφατικής πολιτικής την οποία ακολουθεί. Είναι μια πολιτική που θέλει τα οφέλη του ευρώ αλλά δεν θέλει να αναλάβει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ύπαρξή του και ειδικά την υποχρέωση μεταβίβασης πόρων για την εξισορρόπηση των κραυγαλέων ανισοτήτων που τελικά υποσκάπτουν και την ίδια τη βιωσιμότητα του ευρώ. Έτσι η πολιτική της Γερμανίας μεταθέτει στο  μέλλον άλυτα και διογκούμενα προβλήματα. Ακριβώς γι’ αυτό, ενώ η φιλοδοξία της γερμανικής πολιτικής είναι να προσφέρει βιώσιμες διεξόδους στο γερμανικό και το ευρωπαϊκό κεφάλαιο γενικότερα, στην πράξη δημιουργούνται προϋποθέσεις για μια γενικευμένη αντίδραση στην πολιτική της, τόσο από τους λαούς της νότιας Ευρώπης όσο και από τους εργαζόμενους του βορρά.

 

3. Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας έχει τη νομική δυνατότητα οποιαδήποτε στιγμή να πουλήσει, εν μέρει ή εν όλω, τις τράπεζες που θα περάσουν ολοκληρωτικά στον έλεγχό του. Φημολογείται πως η τρόικα πιέζει για άμεση πώληση όσων τραπεζών περνούν στον έλεγχο του ΤΧΣ. Συμφωνείτε με όσους λένε πως η κρατικοποίηση των τραπεζών, με αυτούς τους όρους, οδηγεί στον αφελληνισμό τους; Υπάρχει, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, εναλλακτικό τραπεζικό μοντέλο που υπό τις παρούσες συνθήκες θα μπορούσε να διασφαλίσει ταυτοχρόνως τη βιωσιμότητα των τραπεζών, την ενίσχυση της οικονομίας και την εγγύηση των καταθέσεων;

 

Στο χώρο των τραπεζών γίνονται τερατώδη πράγματα. Με δημόσιο χρήμα και με κάλυψη της κυβέρνησης έχει στηθεί χορός συμφερόντων και ύποπτων παιχνιδιών. Η δυνατότητα κάποιων να ελέγξουν τις τράπεζες, ελέγχοντας -και αυτό με αμφιλεγόμενους τρόπους- το 10% των αναγκαίων κεφαλαίων, αποτελεί παγκόσμια «πατέντα». 
 

Βασική μας θέση είναι πως κάθε τράπεζα που στηρίζει την επιβίωσή της σε κρατικό χρήμα πρέπει να τίθεται υπό δημόσιο έλεγχο. Όλα τα άλλα είναι υπεκφυγές που σκοπό έχουν είτε να επιτρέψουν σε ομάδες ιδιωτικών συμφερόντων να έχουν υπό τον έλεγχό τους τις τράπεζες είτε χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για τη διάλυση και το ξεπούλημα των τραπεζών σε ξένα συμφέροντα.

 

Σχετικά με το δικό μας εναλλακτικό τραπεζικό μοντέλο, η προγραμματική διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ έχει ταχθεί υπέρ ενός συστήματος το οποίο θα είναι υπό δημόσια ιδιοκτησία και δημόσιο έλεγχο διότι, ιδιαίτερα υπό τις συνθήκες της κρίσης που ζούμε, μόνον έτσι μπορούμε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των τραπεζών, την προστασία των καταθέσεων και την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας. Είναι αναγκαία επίσης η δημιουργία νέων τραπεζών επενδυτικού προσανατολισμού. Βέβαια από μόνη της η δημόσια ιδιοκτησία δεν αρκεί. Για το λόγο αυτόν πρέπει να λάβει χώρα ένας κοινωνικός διάλογος για να δούμε εκείνες τις μορφές διοίκησης, ελέγχου και λειτουργίας των τραπεζών που θα αποτρέψουν την υποταγή τους σε κομματικά ή ιδιοτελή συμφέροντα και θα τις καταστήσουν πραγματικό μοχλό στήριξης της οικονομίας και της κοινωνίας.

 

4. Μία εκ των προϋποθέσεων που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ για αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τους δανειστές είναι η συγκρότηση συμμαχιών με τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου. Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να οικοδομήσει στέρεες συμμαχίες, τις οποίες θα αξιοποιήσει όταν θα κληθεί να κυβερνήσει; Ποιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες συζητούνται σ’ αυτή την κατεύθυνση;

 

Πράγματι, ακόμη και πριν την κρίση, επισημαίναμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένας χώρος στον οποίο κυριαρχούν όχι οι δημοκρατικές και ισότιμες σχέσεις αλλά η ασυμμετρία δύναμης στις σχέσεις τόσο μεταξύ κρατών όσο και μεταξύ κοινωνικών τάξεων. Ιδιαίτερα μετά την κρίση έγινε φανερό ότι είναι αναγκαία μια πολιτική συμμαχιών με ευρωπαϊκή διάσταση, στη βάση συγκεκριμένων στόχων όπως η ανατροπή της πολιτικής της λιτότητας, η αλλαγή του ρόλου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η διεκδίκηση χρηματοδότησης για την καταπολέμηση των αποκλίσεων και των ανισοτήτων κλπ.    

Ένα δεύτερο επίπεδο είναι η συμμαχία των λαών και των χωρών που πλήττονται από την κρίση χρέους ή απειλούνται με περιθωριοποίηση. Βέβαια, η ΕΚΤ, με τη διαφοροποιημένη στάση της απέναντι στην Ιταλία και την Ισπανία, προσπαθεί να αποτρέψει την ευρύτερη συμπόρευση. Όμως το «δίλημμα του φυλακισμένου» αφορά όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου και πολλές της Ανατολικής Ευρώπης. Και τούτο γιατί η κάθε χώρα από μόνη της αποτελεί εύκολο στόχο. Επίσης γιατί η συστράτευση των λαών, εκτός από την άσκηση πίεσης πάνω στην Γερμανία για αλλαγή πολιτικής, μπορεί να φανεί χρήσιμη σε περίπτωση όπου η συνέχιση της σημερινής αδιέξοδης πολιτικής οδηγήσει σε διαλυτικές  καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και σε μια υποθετική περίπτωση διάλυσης του ευρώ, εμείς πρέπει να είμαστε με λόγο και ρόλο μέσα στις διαδικασίες που θα καθορίσουν τη νέα μορφή της Ευρώπης. Και μάλιστα όχι μόνοι μας αλλά μαζί με λαούς με συγκλίνουσες ανάγκες και συμφέροντα.

 

5. Ποιες χώρες, κατά τη γνώμη σας, μπορεί αυτή τη στιγμή να αποδειχθούν χρήσιμοι σύμμαχοι για τη χώρα, εκτός από τις θιγόμενες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου; Ποιες σχέσεις πιστεύετε ότι πρέπει να έχει η Ελλάδα με ΗΠΑ, Ρωσία, Ισραήλ, τις χώρες της αποκαλούμενης ομάδας των Brics;

 

Όπως έχουμε δηλώσει, στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου ανόρθωσης και ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, το οποίο όμως επιδιώκουμε να εντάσσεται σε ευρύτερες διεθνείς τάσεις και δυναμικές. Στην κατεύθυνση αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ υλοποιεί ένα σχέδιο  επαφών και συναντήσεων με πολλές χώρες του κόσμου το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. Εκείνο το οποίο ανιχνεύουμε είναι τα πεδία πάνω στα οποία μπορεί  να υπάρξει εξ αντικειμένου σύγκλιση αναγκών και συμφερόντων.

Ο σημερινός κόσμος χαρακτηρίζεται τόσο από τη συγκεντροποίηση του παγκόσμιου κεφαλαίου και τη δικτατορία των αγορών όσο όμως και από την εμφάνιση νέων πόλων ανάπτυξης με παγκόσμια επιρροή. Επομένως, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για μια πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, της οποίας τις δυνατότητες διερευνούμε και θέλουμε να αξιοποιήσουμε. Όμως πρέπει να σημειώσω πως, όπως έδειξε και η περίπτωση της Κύπρου, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις ούτε από μηχανής σωτήρες. Υπάρχουν όμως κοινές ανάγκες, κοινά συμφέροντα, κοινές δυναμικές και αντίστοιχες σχέσεις που μπορούν να οικοδομηθούν και να διευρύνουν δυνατότητές μας.

 

6. Σε μια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ προσανατολίζεστε να αξιοποιήσετε στελέχη του παλαιού δικομματικού συστήματος, ακόμη και αν, παρότι διαφοροποιήθηκαν από ένα σημείο κι έπειτα, σε κάποια φάση έχουν στηρίξει μνημονιακές πολιτικές;

 

Κάθε εποχή, αλλά ιδιαίτερα μια εποχή ανατροπών, όπως η σημερινή, αναδεικνύει νέες δυνάμεις, νέες εκπροσωπήσεις, καινούργια πρόσωπα και νέους πρωταγωνιστές. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι έκφραση αυτής της δυναμικής. Στηρίζεται, και θα στηριχθεί στο μέλλον, σε νέα πρόσωπα που πρωτοστατούν στο να ανοίξουμε νέους δρόμους και να βρούμε λύσεις στα σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Σε ό,τι αφορά το παλαιό πολιτικό προσωπικό, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ούτε θέλει ούτε πρέπει να γίνει «πλυντήριο» για κανέναν. Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ πρέπει να λειτουργήσει και ως ο φορέας μιας πανστρατιάς που είναι αναγκαία για να βγούμε από αυτή την κρίση. Δεν θα πρέπει συνεπώς να κλείνουμε από τα πριν το δρόμο σε άτομα και ομάδες που, μέσα από μια έμπρακτη επανατοποθέτηση και δράση, θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν στην κοινή υπόθεση, σε μια κρίσιμη για την κοινωνία ιστορική στιγμή.  

 

7. Τι διακυβεύεται στο ιδρυτικό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ τον ερχόμενο Ιούλιο; Οικοδομείται ένα αρχηγικό κόμμα, όπως λέγεται από ορισμένους ή ένας πολυτασικός φορέας που συγκροτείται πάνω στη συνισταμένη διαφορετικών απόψεων;

 

Η Αριστερά στην Ελλάδα είναι απέναντι σε μια πρόκληση ιστορικών  διαστάσεων, αφού, για πρώτη φορά στην ιστορία της, σε συνθήκες ειρήνης, έχει, μέσω του ΣΥΡΙΖΑ, τη δυνατότητα να ανασυγκροτηθεί και επί της ουσίας να επανιδρυθεί με τη μορφή ενός κόμματος αριστερού και ριζοσπαστικού στην ταυτότητά του, δημοκρατικού στη λειτουργία του, πλουραλιστικού στις ιδέες του και ενιαίου στη δράση του. Ένας τέτοιος φορέας θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την επαναθεμελίωση της Αριστεράς στη χώρα μας στις συνθήκες του 21ου αιώνα και με τις απαιτήσεις της εποχής μας,  πράγμα που θα είχε ευρύτερη σημασία για όλη την Ευρώπη. Γι’ αυτό, όπως έχω πει και με αφορμή πρόσφατη συνέντευξη, το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα είναι μια ευκαιρία για ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση και ενίσχυσή του. Θα είναι όχι απλώς μια νέα σελίδα αλλά η αρχή ενός νέου βιβλίου για την υπόθεση της Αριστεράς στη χώρα μας, μια ισχυρή και σύγχρονη δύναμη στο πλευρό της κοινωνίας. Σε ό,τι αφορά τον αρχηγισμό, αυτός γενικά εκτρέφεται από το έλλειμμα Δημοκρατίας. Συνήθως αναπτύσσεται σε κόμματα που δεν θέλουν ή δεν καταφέρνουν να λειτουργήσουν με πραγματικά δημοκρατικό τρόπο, ή σε κόμματα όπου οι διάφορες τάσεις και συνιστώσες λειτουργούν ως ‘κόμματα μέσα στο κόμμα’, καθιστώντας το αρένα αντιμαχόμενων ομάδων. Στις περιπτώσεις αυτές είναι αναγκαία μια εξωτερική δύναμη με τη μορφή ενός «αρχηγού», ο οποίος καθίσταται ο εγγυητής της ενότητας του κόμματος. Άρα, όσοι συμφωνούν ότι δεν πρέπει να πάμε σε αρχηγικό κόμμα θα πρέπει να  εργαστούν για να εγκαθιδρύσουμε μια δημοκρατία των μελών, με ρεύματα ιδεών αλλά όχι ‘κόμματα μέσα στο κόμμα’, και να διασφαλίσουμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα λειτουργεί με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, συμβάλλοντας έτσι και στον εκδημοκρατισμό συνολικά του πολιτικού συστήματος.

http://6meres.gr/2013/04/22/giannis-dragasakis-ochi-se-enan-siriza-plintirio

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

12,907

Υποψήφιος Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών | ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Μαζί - Να ανατρέψουμε τους συσχετισμούς & στη Δυτική ΑθήναΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Εχθές ο κ. Σκέρτσος υποτίθεται ότι... αποκάλυψε τα «fake news» του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογία & το εισόδημα. Για το πώς οι έμμεσοι φόροι σε συνθήκες πληθωρισμού αυξάνουν τη φορολογική επιβάρυνση το αναλύσαμε εχθές. Σήμερα, ας δούμε πώς ο πληθωρισμός μειώνει το πραγματικό εισόδημα.❌ Ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι: «Οι μισθοί αυξήθηκαν δεν μειώθηκαν». ❌ Και για την Έκθεση του ΟΟΣΑ που έλεγε το ακριβώς αντίθετο, ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι «Έγινε τον Νοέμβριο του 2022. Όχι τον Απρίλιο του 2023... άρα δεν ήταν επίκαιρη…».📉Αφού δεν τους αρέσει λοιπόν η Έκθεση του ΟΟΣΑ, ας δούμε τι λέει η Έκθεση της Κομισιόν (Country Report) που δημοσιεύτηκε στις 25.5.2023, άρα είναι εντελώς… επίκαιρη. ❗️Το πρώτο που λέει είναι ότι «ο πραγματικός μισθός στην Ελλάδα για το 2022 μειώθηκε κατά 4,7%, γιατί η ονομαστική αύξησή του υπολειπόταν της αύξησης του πληθωρισμού». Άρα επιβεβαιώνει επί της ουσίας την Έκθεση του ΟΟΣΑ. ❗️Το δεύτερο που λέει είναι ότι η αύξηση που δόθηκε εντός Απριλίου αναμένεται να αποκαταστήσει «μερικώς» την περαιτέρω μείωση των πραγματικών μισθών το 2023. 1️⃣ Συμπέρασμα 1ο: Οι πραγματικοί μισθοί μειώθηκαν το 2022, & με «τη βούλα» της Κομισιόν, επομένως ο κ. Σκέρτσος ψεύδεται εφόσον υποστηρίζει το αντίθετο. 2️⃣ Συμπέρασμα 2ο: Οι πραγματικοί μισθοί αναμένεται να μειωθούν & το 2023 εάν δεν υπάρξει αλλαγή πολιτικής. 3️⃣ Συμπέρασμα 3ο: Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τον πληθωρισμό ως εργαλείο για να μειώνει αφανώς το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μέσω ανεπαρκών αυξήσεων που δεν καλύπτουν την άνοδο του πληθωρισμού και μέσω των έμμεσων φόρων που «πολλαπλασιάζονται» εξαιτίας της ακρίβειας. Με τους δυο αυτούς τρόπους εγκαθιστά ένα σύστημα εσωτερικής υποτίμησης των μισθών οι συνέπειες της οποίας θα φανούν σωρευτικά τα επόμενα χρόνια. 🚮 Όσο για την… υπόσχεση της ΝΔ για αυξήσεις 25% είναι εντελώς αίολη & απατηλή αφού δεν δεσμεύεται για την αποκατάσταση της αγοραστικής δύναμης των μισθών. 🚫 Αυτή ήταν η πολιτική της ΝΔ για 4 χρόνια & αυτή & χειρότερη θα είναι εάν δεν ανατραπούν οι συσχετισμοί στις 25 Ιούνη. #ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Και με τη «βούλα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [Έκθεση Μακροοικονομικών Ανισορροπιών, σ.12], ο υψηλός πληθωρισμός στην Ελλάδα πυροδοτείται από τα υψηλά κέρδη. Αυτά που η ΝΔ άφησε ανεξέλεγκτα, χωρίς έλεγχο στις αγορές. Υπερκέρδη που είναι η άλλη όψη της αφαίμαξης του εισοδήματος εξαιτίας των έμμεσων φόρων που η ΝΔ άφησε άθικτους. Αυτή ήταν η 4ετία ΝΔ & Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτή & χειρότερη θα είναι μια νέα, αν δεν ανατρέψουμε τους συσχετισμούς στις 25 Ιούνη#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
"Τα μηνύματα της κοινωνίας & ο κρίσιμος αγώνας που έχουμε μπροστά μας"H 21η Μάη ήταν ένα σοκ για όλες & όλους μας. Και ήταν ένα σοκ όχι τόσο γιατί «έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις» ή γιατί τις «διαβάσαμε λάθος», αλλά γιατί η επαφή με την κοινωνία, η ζωντανή επικοινωνία με τους ανθρώπους μάς έδινε δύναμη & ελπίδα για την πολιτική αλλαγή.Το βλέπαμε στις μεγάλες συγκεντρώσεις του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ & του Αλέξη Τσίπρα στην Αθήνα, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο & σε όλη την Ελλάδα. Αλλά & προσωπικά, στην καθημερινή επαφή μου με τους πολίτες στις γειτονιές της Δυτικής Αθήνας εκφραζόταν έντονα η ανάγκη για πολιτική αλλαγή.Η πρόταση προοδευτικής διεξόδου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε αφετηρία ακριβώς τις ανάγκες &τις αγωνίες αυτές. Δεν έπεισε όμως. Κι αυτό μένει στο τέλος της ημέρας. Και για αυτό πρέπει να γίνει η αφετηρία έρευνας & συζήτησης που δεν πρέπει να μείνει στα ρηχά & προφανή αλλά να πάει σε βάθος. Πολλά πρέπει να αλλάξουν στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Και θα αλλάξουν.Προέχει όμως η άμεση μάχη της 25ης Ιούνη, που είναι κρίσιμη για τη χώρα & για την προοπτική της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Στεκόμαστε με σεβασμό μπροστά στη λαϊκή ετυμηγορία & αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα της. Όμως το εκλογικό αποτέλεσμα δεν διαγράφει, ούτε αμνηστεύει εγκλήματα που διαπράχτηκαν κατά της δημοκρατίας & του κράτους δικαίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε εξαλείφει τις συνέπειες της προκλητικά άνισης κατανομής & κατασπατάλησης δημόσιων πόρων. Και δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία πως μια νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη, πιο ανεξέλεγκτη αυτή τη φορά, συνεπάγεται νέες απειλές για το κοινωνικό κράτος δικαίου. Άλλωστε όπως έχει ήδη προαναγγελθεί από στελέχη της, αν αποκτούσε μια πλειοψηφία 180 βουλευτών στη νέα Βουλή, η ΝΔ θα την αξιοποιούσε για την αλλαγή του Συντάγματος με μονομερή τρόπο & σε συντηρητική κατεύθυνση. Είναι ευθύνη μας να επισημάνουμε τους κινδύνους & καλούμε σε δημοκρατική συστράτευση για την αποτροπή τους. Οι εκλογές της 25ης του Ιούνη είναι κρίσιμες και για το μέλλον της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Πέρα από λάθη & αδυναμίες του ίδιου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που οδήγησαν σε εκλογική απομάκρυνση ανθρώπους που τον στήριξαν προηγούμενα, τα κόμματα της ήσσονος αριστερής & προοδευτικής αντιπολίτευσης με την απαξίωση της απλής αναλογικής, την απόρριψη ακόμη & συζήτησης για προγραμματική συνεργασία & τη μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διευκόλυναν αντικειμενικά την ισχυρή επικράτηση της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη. Για την απόκρουση όμως των κινδύνων & για την ήττα της Δεξιάς ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θεωρεί αναγκαία την οικοδόμηση προϋποθέσεων, μέσα στην κοινωνία, για μια ευρεία συμπαράταξη αριστερών & προοδευτικών δυνάμεων. Και δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για αυτή.Η άμεση μεγαλύτερη δυνατή στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι, συνεπώς, επιτακτική για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη από αριστερή & προοδευτική σκοπιά, & για την οργάνωση από καλύτερες θέσεις της προοδευτικής ανατροπής των πολιτικών σχηματισμών, & την προοδευτική διέξοδο.Ασφαλώς πρέπει να αναζητηθούν και να συζητηθούν σε βάθος οι αιτίες της ήττας. Αλλά σημασία έχει από πια σκοπιά & με ποιο τρόπο θα «διαβάσουμε» & θα αντιμετωπίσουμε την ήττα. Υπάρχει η επιλογή του ατελείωτου πένθους & της παραίτησης, της συγκάλυψης των προβλημάτων ή της επιδερμικής ενασχόλησης με αυτά. Υπάρχει όμως & η επιλογή να αξιοποιήσουμε την ήττα ως πηγή μάθησης & δύναμης για το μέλλον. Και είναι η μόνη που ταιριάζει στην Αριστερά & η μόνη που έχει δικαιωθεί ιστορικά. Αυτή η «αξιοποίηση» είναι που αξίζει για τον «κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ», που από το 2012 μέχρι σήμερα μας κατέστησε δύναμη ανανέωσης αλλαγής στο πολιτικό σύστημα της χώρας, αλλά & ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, τον τόπο & τους ανθρώπους του. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η παραμονή στη κορυφή των λαϊκών προτιμήσεων αποδείχτηκε πιο δύσκολη από την κατάκτησή της. Και αυτό είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν στο άμεσο μέλλον: με ποιες ταξικές αναφορές, ποιες κοινωνικές συμμαχίες, ποιες οργανωτικές, δικτυακές & θεσμικές μορφές, ποιο πολιτικό σχέδιο & ποιες μεθόδους επικοινωνίας μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες & τις προσδοκίες του κόσμου της εργασίας, της δημιουργίας & της νέας γενιάς; Μπροστά μας, λοιπόν, έχουμε την πιο κρίσιμη μάχη, τη μάχη που θα κρίνει πολλά τόσο για τη χώρα όσο & για την Αριστερά & τον προοδευτικό κόσμο. Η εύλογη απογοήτευση & η στενοχώρια που από χθες κυριαρχούν, πρέπει να γίνουν βούληση & αποφασιστικότητα για δράση. Να απευθυνθούμε με ευκρίνεια & ειλικρίνεια, στον αριστερό & προοδευτικό κόσμο, για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη που θα μας δώσει, ώστε πιο ταπεινά, πιο ταξικά, πιο συστηματικά να χτίσουμε από τα κάτω προς τα πάνω τις προϋποθέσεις του μετασχηματισμού που έχει ανάγκη η κοινωνία μας. Να δημιουργήσουμε ξανά το μεγάλο προοδευτικό ρεύμα, ιδεών, συλλογικών πρωτοβουλιών, πολιτισμικής & κοινωνικής δράσης που διέσωσε την κοινωνία στα πιο κρίσιμα χρόνια της, που έδωσε δημοκρατική διέξοδο στην κρίση το 2015 & πρέπει να μπορέσει να εκφράσει πλειοψηφικά τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας σήμερα. Όλα αυτά όμως πρέπει να σχεδιαστούν & να γίνουν τώρα στις νέες κοινωνικές & πολιτισμικές πραγματικότητες που πρέπει να κατανοήσουμε σε βάθος. Ο κόσμος κρίνει τους ανθρώπους και τα κόμματα «στα δύσκολα». Είμαστε ξανά υπό τη κρίση των εργαζόμενων, της νεολαίας & της κοινωνίας. Και ο πρώτος μεγάλος σταθμός σε αυτή την νέα δημιουργική δοκιμασία είναι η 25η Ιούνη.ΥΓ: Όλον αυτόν τον καιρό στη Δυτική Αθήνα είχα την τύχη να συναντήσω παλιούς αγωνιστές & αγωνίστριες, να συνομιλήσω με πολίτες που έβλεπα για πρώτη φορά, να συναντηθώ με τις αγωνίες αλλά & το πάθος των νέων για ένα κόσμο φτιαγμένο με διαφορετικά αξιακά υλικά. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες & όλους που μου προσέφεραν αυτές τις ζωογόνες εμπειρίες & ξεχωριστά σε όσους και όσες με τίμησαν & με την ψήφο τους για μια ακόμη φορά.ΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μέγαρο Βουλής
10021, Αθήνα

τηλ (+30) 210 – 370 7299
(+30) 210 – 370 7972

e-mail
ydragasakis@parliament.gr