Συνέντευξη στην εφημερίδα “ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ”: “Το θέμα δεν είναι τα νομίσματα αλλά οι σχέσεις εξουσίας”

1. Ας ξεκινήσουμε από τη συγκυρία. Η τρόικα επιμένει σε νέα μέτρα, βάζει ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων, και μοιάζει να δοκιμάζει τα όρια πολιτικής αντοχής της κυβέρνησης. Πού το πάνε, κατά την εκτίμησή σας, οι δανειστές;

 

Ζούμε το στρατηγικό αδιέξοδο της κυβέρνησης και της τρόικας. Διαπληκτίζονται και οι δυο πάνω από μια ημιθανή οικονομία για τη δοσολογία μιας θεραπείας που έχει αποδειχθεί καταστροφική.

 

2. Θα αντέξει η σημερινή κυβερνητική πλειοψηφία την ψήφιση νέων μέτρων, έστω κι αν αυτά περιοριστούν στην περιοχή των 1,5 δισ. για το 2014;

 

Εκείνο που πρωτίστως μας απασχολεί είναι η ίδια η κοινωνία, οι αντοχές της οποίας έχουν προ πολλού εξαντληθεί. 

 

3. Ο κ. Σαμαράς, πάντως, για μια ακόμη φορά προσφεύγει στην παρέμβαση της κ. Μέρκελ, όπως φαίνεται από το τελευταίο τετ α τετ στο Βερολίνο (σ.σ. Παρασκευή). Επιχειρεί να ξαναφέρει στο προσκήνιο την «πολιτική διαπραγμάτευση». Υπάρχουν, κατά την εκτίμησή σας, τέτοια περιθώρια;

 

Η κυβέρνηση αυτή δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε το κύρος να διαπραγματευθεί πραγματικά και να διεκδικήσει στοιχειώδη δικαιώματα προς όφελος της κοινωνίας. Για να μπορείς να διαπραγματευτείς πρέπει να έχεις μία άλλη πολιτική, πρέπει να πιστεύεις σε μία άλλη πολιτική. Όμως η κυβέρνηση του κου Σαμαρά συγκροτήθηκε πάνω στη «συγγνώμη» για τις προηγούμενες αντιμνημονιακές του θέσεις, γεγονός που την κάνει μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης.

 

4. Από διάφορες διατυπώσεις του προέδρου του κόμματός σας και άλλων στελεχών προκύπτει η εκτίμηση ότι ακόμη και οι δανειστές αίρουν την εμπιστοσύνη τους σ’ αυτή την κυβέρνηση. Και ποια είναι η εναλλακτική τους; Μια κυβέρνηση τεχνοκρατών, κατά τα σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας; Ή μήπως ένα πείραμα κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;

 

Η κρίση παίρνει ολοένα και πιο έντονα τις διαστάσεις μιας κρίσης νομιμοποίησης των θεσμών, του κράτους, της ίδιας της κυβέρνησης. Για το λόγο αυτόν διάφορες δυνάμεις αναζητούν «εναλλακτικές» λύσεις και από την παρούσα Βουλή. Ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε ενδιαφέρεται ούτε  αποτελεί μέρος αυτών των σχεδίων καθώς θεωρείται, και δικαίως, απειλή για τα κατεστημένα συμφέροντα που λυμαίνονται τον τόπο για δεκαετίες. Άλλωστε τόσο ο κ. Σαμαράς όσο και ο κ. Βενιζέλος, το  «φάντασμα» του ΣΥΡΙΖΑ περιφέρουν ως απειλή στα ξένα κέντρα. 

 

5. Με βάση όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας στο Τέξας, προκύπτει το συμπέρασμα ότι ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ είναι καταστροφική και για μας και για την ευρωζώνη. Πιστεύετε, δηλαδή, ότι στα τρία χρόνια της κρίσης η Ευρωζώνη δεν έχει διαμορφώσει «υγειονομική ζώνη» αντοχής ενός Grexit;

 

Αν η αλυσίδα ήταν ισχυρή, το σπάσιμο ενός κρίκου της θα μπορούσε να μην έχει ευρύτερες συνέπειες. Όμως η αλυσίδα του ευρώ είναι εύθραυστη, σκουριασμένη. Η κρίση είναι βαθιά, δομική. Γι’ αυτό και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά τις συνέπειες ή να εγγυηθεί το μέλλον του ευρώ στην περίπτωση απόσχισης ενός κράτους μέλους από την ευρωζώνη.  

 

6. Γιατί, ωστόσο, ο κ. Ζιν του Ifo, ή οι Βαυαροί Χριστιανοκοινωνιστές κι άλλοι εκπρόσωποι της γερμανικής ελίτ επιμένουν στο σενάριο της προσωρινής εξόδου από το ευρώ για χώρες με χαμηλή ανταγωνιστικότητα;

 

Τόσο ο καθηγητής Zιν όσο και οι Χριστιανοδημοκράτες της Βαυαρίας ήταν από την αρχή αντίθετοι με την επέκταση της ευρωζώνης στο Νότο της ευρωπαϊκής ηπείρου. Άρα δεν λένε κάτι καινούργιο καθώς τάσσονταν ανέκαθεν υπέρ μιας «στενής», γερμανικής ευρωζώνης.

 

7. Η θέση σας για το αδιαπραγμάτευτο της παραμονής της Ελλάδας στο ευρώ συνάδει με την απόφαση του συνεδρίου σας; Γιατί τα κόμματα της συγκυβέρνησης επιχείρησαν να το αναδείξουν αυτό ως αχίλλειο πτέρνα σας;

 

Διότι δεν κατανοούν την κοινωνική δυναμική που εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ και η οποία είναι αυτή που τελικά τον ενοποιεί. Πέραν αυτού, η  πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζεται σε μια βαθειά ανάλυση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και των αντιφάσεών της, που σε γενικές γραμμές έχει δικαιωθεί. Εμείς δεν είχαμε ποτέ αυταπάτες ούτε για το ευρώ ούτε για τη δραχμή. Το θέμα δεν είναι τα νομίσματα αλλά οι σχέσεις εξουσίας, τα συμφέροντα και η εφαρμοζόμενη πολιτική. 

 

Η έξοδος από την κρίση, για εμάς, περνά μέσα από την έξοδο από το νεοφιλελεύθερο υπόδειγμα και τη ρήξη με τα κατεστημένα συμφέροντα. Και αυτή είναι μια ιστορική διαδικασία που θα κριθεί  ταυτόχρονα σε εθνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα. Και σας διαβεβαιώνω ότι, στη βάση αυτή, η πολιτική ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ πιο ισχυρή από όσο οι αντίπαλοί του πιστεύουν. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν βεβαίως ποικίλα θεωρητικά ενδεχόμενα που μπορεί να προκύψουν ανεξάρτητα από τις δικές μας προθέσεις ή επιλογές και που κανείς δεν μπορεί και ούτε πρέπει να αποκλείσει τη συζήτησή τους ή και την προετοιμασία για την αντιμετώπισή τους στην περίπτωση που  συμβούν.       

 

8. Να επιμείνουμε λίγο σ’ αυτό. Ο κ. Σαμαράς, από το βήμα της Βουλής, είπε ότι μνημόνιο και ευρώ πάνε πακέτο, επικαλούμενος μάλιστα και τον Αλέκο Αλαβάνο. Ότι δεν νοείται καταγγελία μνημονίου και παραμονή στο ευρώ. Τι απαντάτε;

 

Το γεγονός ότι ο κ. Σαμαράς, για να απαντήσει στον ΣΥΡΙΖΑ, χρησιμοποιεί επιχειρήματα ενός πρώην στελέχους του δεν είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δείχνει την πολιτική ένδεια του κου Σαμαρά. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας θα ήθελα να πω ότι ο λαός με την ψήφο του έχει το δικαίωμα και τη δυνατότητα να απαιτήσει την ακύρωση του μνημονίου που έχει οδηγήσει σε τεράστια κοινωνικά αδιέξοδα και σε οικονομική καταστροφή. Αμφισβήτηση του δικαιώματος αυτού, του ελληνικού αλλά και κάθε λαού, θα σήμαινε άρνηση της δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας.  Και είναι θλιβερό που αυτή η αμφισβήτηση, πριν από τους δανειστές, γίνεται από εμάς, από τον Έλληνα πρωθυπουργό.

 

9. Τελικά, ποια θα είναι η πρώτη πράξη μιας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ; Μονομερής καταγγελία του μνημονίου ή διαπραγμάτευση με τους δανειστές από μηδενική βάση;

 

Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι άθροισμα αποσπασματικών μέτρων, αλλά ένα συνεκτικό σχέδιο μετάβασης από τα μνημόνια στην παραγωγική ανασυγκρότηση και τον ριζικό μετασχηματισμό της κοινωνίας.

 

Η σημερινή πολιτική δεν αντιμετωπίζει τις αιτίες της κρίσης αλλά, όπως πιστοποιούν έγκυροι διεθνείς Οργανισμοί, έχει οδηγήσει στην κοινωνική εξαθλίωση, την παραγωγική καταστροφή, την έξαρση του φασισμού και την υποχώρηση της Δημοκρατίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα διεκδικήσει την επανατοποθέτηση του ελληνικού προβλήματος σε νέες βάσεις. Αυτό περιλαμβάνει το τερματισμό της λιτότητας, την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την αντικατάσταση των μνημονίων με ένα εθνικό σχέδιο ριζικών μεταρρυθμίσεων και μετασχηματισμών, την αναδιαπραγμάτευση των δανειακών συμβάσεων και τη ρύθμιση του συσσωρευμένου χρέους, στις κατευθύνσεις που έχουμε επανειλημμένα πει.        

 

10. Έχετε πει αρκετές φορές το τελευταίο διάστημα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, στην πρόταση διακυβέρνησής του, προσέρχεται με «μικρό καλάθι» στο λαό. Ποια είναι τα ελάχιστα που περιέχει αυτό το «μικρό καλάθι»;

 

Το θέμα που έθεσα δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό. Αφορά την αξιοπιστία της πολιτικής, το νέο μοντέλο διακυβέρνησης και το νέο πολιτικό ήθος που έχει ανάγκη η κοινωνία και πρέπει να εισάγει ο ΣΥΡΙΖΑ στην πολιτική μας ζωή. Ο λαός έχει χορτάσει από μεγάλα λόγια και μεγάλα, αλλά άδεια «καλάθια». Έχει κουραστεί από κούφιες υποσχέσεις, καμένα όνειρα και ψεύτικες ελπίδες. Γι’ αυτό το πιο σημαντικό τώρα είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στη ίδια τη δική της συλλογική ικανότητα να κάνει σχέδια και να τα υλοποιεί. Πρέπει να αποδείξουμε πως η πολιτική μπορεί να γίνει όχημα επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων και πως η Δημοκρατία γεννήθηκε για να είναι όπλο των αδυνάτων ενάντια στις ολιγαρχίες και όχι το αντίστροφο. Όλα αυτά προϋποθέτουν ότι δεν αναλαμβάνουμε δεσμεύσεις στις οποίες δεν θα είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε. Καλύτερα να λέμε λιγότερα και να πράττουμε περισσότερα.       

 

11. Η φορολογία ακινήτων δοκιμάζει τη συνοχή της κυβέρνησης. Ποια είναι η θέση σας γι’ αυτήν; Πώς θα αντιμετωπίσετε φορολογικά την ακίνητη περιουσία; 

 

Είχαμε επισημάνει ήδη από τις εκλογές του 2012 ότι η βάση για ένα δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα είναι η κατάρτιση ενός πλήρους περιουσιολογίου όπου θα καταγράφεται η κινητή και ακίνητη περιουσία όλων των κατοίκων της χώρας. Με δεδομένο ότι θα έχουμε πλήρη εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση του καθενός, θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε τις αλλαγές στη φορολογία με τρόπο ώστε να ικανοποιείται η συνταγματική επιταγή σύμφωνα με την οποία ο καθένας συνεισφέρει ανάλογα με τη φοροδοτική του ικανότητα. Σε ό,τι αφορά τη φορολογία στην ακίνητη περιουσία, πρέπει να υπάρχουν ένα αφορολόγητο όριο και κλίμακες προκειμένου ο συγκεκριμένος φόρος να είναι όσο γίνεται προοδευτικός. Παράλληλα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η εισοδηματική κατάσταση του κατόχου ακίνητης περιουσίας διότι η κατοχή ακινήτων δεν σημαίνει πάντα ότι υπάρχουν και τα αντίστοιχα εισοδήματα.

 

 

12.  Πώς θα επιτύχετε το στόχο για ισοσκελισμένο προϋπολογισμό – όπως ακούμε συχνά να επαναλαμβάνετε-, όταν ταυτόχρονα προαναγγέλλετε μεγάλη αύξηση στις δημόσιες δαπάνες και επενδύσεις;

 

Στην παρούσα φάση, η ισοσκέλιση του προϋπολογισμού μπορεί να γίνει μόνο στο επίπεδο των λεγόμενων πρωτογενών δαπανών, δηλαδή χωρίς τους τόκους, και τούτο γιατί μέχρι να αποκτήσει η οικονομία μια διατηρήσιμη αναπτυξιακή δυναμική δεν είναι δυνατό να πληρώνει τόκους ή χρεολύσια. Πρέπει επίσης να εξασφαλίσουμε ότι τα όποια πρωτογενή πλεονάσματα θα χρηματοδοτούν δημόσιες επενδύσεις και κοινωνικές δράσεις.     

 

Σε ό,τι αφορά στις δημόσιες δαπάνες και γενικά τα δημόσια οικονομικά, η πιο κρίσιμη διάσταση είναι η κοινωνική αποτελεσματικότητα των δαπανών και η ανταποδοτικότητα των εσόδων. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για περισσότερες ή λιγότερες δαπάνες, για περισσότερους ή λιγότερους φόρους αν δεν υπάρχει θετικός αντίκτυπος στην κοινωνία με όρους δικαιοσύνης και ανάπτυξης.
 

13. Αν οι δανειστές κωλυσιεργούν μια φορά με την παρούσα κυβέρνηση, φανταστείτε τι θα γίνει με μια δική σας κυβέρνηση που θα έχει καταγγείλει το μνημόνιο. Πώς θα αντιμετωπίσετε το χρηματοδοτικό κενό, για όσο διάστημα διακοπεί η ροή πόρων από τους δανειστές ή την Ε.Ε.;

 

Οι δανειστές βρίσκουν και τα κάνουν, αφού στην ουσία οι ελληνικές κυβερνήσεις τους έχουν καταστήσει επικυρίαρχους, και η τρόικα έχει γίνει το πραγματικό κέντρο λήψης των αποφάσεων. Σε ό,τι μας αφορά, αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχισθεί. Οι δανειστές δεν έχουν λόγο να διακόψουν τη ροή πόρων διότι με αυτούς εξοφλούνται τα δικά τους δάνεια. Άρα, η όποια διακοπή της ροής των πόρων θα μπορούσε να οδηγήσει στην αναστολή πληρωμής ομολόγων ή άλλων υποχρεώσεων προς τους δανειστές.

 

14. Έχει, κατά τη γνώμη σας, κάποιο βάθος η έρευνα για τα εμπορικά πλεονάσματα της Γερμανίας; Μπορεί αυτό και άλλες αμφισβητήσεις της γερμανικής ηγεμονίας να οδηγήσει σε κάποια αλλαγή μίγματος στην ευρωπαϊκή πολιτική;

 

Φοβούμαι πως πρόκειται για μια δειλή και μικρή αναγνώριση ενός μεγάλου δομικού προβλήματος που αφορά στο χάσμα ανάμεσα στις πλεονασματικές και τις ελλειμματικές χώρες.
 

Από το 1944 ο Κέυνς είχε εισηγηθεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλο τον κόσμο, ένας διεθνής μηχανισμός, ο οποίος θα υποχρέωνε τις  πλεονασματικές χώρες να ανακυκλώνουν τα πλεονάσματά τους με τρόπο ώστε να ενισχύεται η ανάπτυξη και η απασχόληση στις ελλειμματικές χώρες. 

 

Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι αναγκαίος και στην ευρωζώνη, σε συνδυασμό με μέτρα που και προληπτικά θα αποτρέπουν τη δημιουργία μεγάλων ελλειμμάτων ή πλεονασμάτων. Χωρίς τέτοιους μηχανισμούς πρόληψης και εξισορρόπησης, οι ασυμμετρίες και ανισότητες στο εσωτερικό της ευρωζώνης θα γιγαντώνονται, θα απειλούν διαρκώς την ίδια τη βιωσιμότητα και την ύπαρξη της ευρωζώνης και θα καταδικάζουν ολόκληρες χώρες και λαούς στη μαζική ανεργία και περιθωριοποίηση, όπως συμβαίνει ήδη με τη δική μας χώρα.

 

15. Υπάρχει πολλή συζήτηση για τους πιθανούς συμμάχους σας σε μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Σε ποιους απευθύνεστε και με ποια κριτήρια;

 

Πάγια θέση μας είναι ότι ο ΣYPIZA, ακόμα και σε περίπτωση αυτοδυναμίας, θα επιδιώξει ευρύτερες πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες, είτε για το σύνολο είτε για επιμέρους τομείς της πολιτικής του, με βάση το πρόγραμμά του, που θα έχει υπερψηφίσει ο ελληνικός λαός.

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

12,907

Υποψήφιος Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών | ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Μαζί - Να ανατρέψουμε τους συσχετισμούς & στη Δυτική ΑθήναΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Εχθές ο κ. Σκέρτσος υποτίθεται ότι... αποκάλυψε τα «fake news» του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογία & το εισόδημα. Για το πώς οι έμμεσοι φόροι σε συνθήκες πληθωρισμού αυξάνουν τη φορολογική επιβάρυνση το αναλύσαμε εχθές. Σήμερα, ας δούμε πώς ο πληθωρισμός μειώνει το πραγματικό εισόδημα.❌ Ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι: «Οι μισθοί αυξήθηκαν δεν μειώθηκαν». ❌ Και για την Έκθεση του ΟΟΣΑ που έλεγε το ακριβώς αντίθετο, ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι «Έγινε τον Νοέμβριο του 2022. Όχι τον Απρίλιο του 2023... άρα δεν ήταν επίκαιρη…».📉Αφού δεν τους αρέσει λοιπόν η Έκθεση του ΟΟΣΑ, ας δούμε τι λέει η Έκθεση της Κομισιόν (Country Report) που δημοσιεύτηκε στις 25.5.2023, άρα είναι εντελώς… επίκαιρη. ❗️Το πρώτο που λέει είναι ότι «ο πραγματικός μισθός στην Ελλάδα για το 2022 μειώθηκε κατά 4,7%, γιατί η ονομαστική αύξησή του υπολειπόταν της αύξησης του πληθωρισμού». Άρα επιβεβαιώνει επί της ουσίας την Έκθεση του ΟΟΣΑ. ❗️Το δεύτερο που λέει είναι ότι η αύξηση που δόθηκε εντός Απριλίου αναμένεται να αποκαταστήσει «μερικώς» την περαιτέρω μείωση των πραγματικών μισθών το 2023. 1️⃣ Συμπέρασμα 1ο: Οι πραγματικοί μισθοί μειώθηκαν το 2022, & με «τη βούλα» της Κομισιόν, επομένως ο κ. Σκέρτσος ψεύδεται εφόσον υποστηρίζει το αντίθετο. 2️⃣ Συμπέρασμα 2ο: Οι πραγματικοί μισθοί αναμένεται να μειωθούν & το 2023 εάν δεν υπάρξει αλλαγή πολιτικής. 3️⃣ Συμπέρασμα 3ο: Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τον πληθωρισμό ως εργαλείο για να μειώνει αφανώς το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μέσω ανεπαρκών αυξήσεων που δεν καλύπτουν την άνοδο του πληθωρισμού και μέσω των έμμεσων φόρων που «πολλαπλασιάζονται» εξαιτίας της ακρίβειας. Με τους δυο αυτούς τρόπους εγκαθιστά ένα σύστημα εσωτερικής υποτίμησης των μισθών οι συνέπειες της οποίας θα φανούν σωρευτικά τα επόμενα χρόνια. 🚮 Όσο για την… υπόσχεση της ΝΔ για αυξήσεις 25% είναι εντελώς αίολη & απατηλή αφού δεν δεσμεύεται για την αποκατάσταση της αγοραστικής δύναμης των μισθών. 🚫 Αυτή ήταν η πολιτική της ΝΔ για 4 χρόνια & αυτή & χειρότερη θα είναι εάν δεν ανατραπούν οι συσχετισμοί στις 25 Ιούνη. #ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Και με τη «βούλα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [Έκθεση Μακροοικονομικών Ανισορροπιών, σ.12], ο υψηλός πληθωρισμός στην Ελλάδα πυροδοτείται από τα υψηλά κέρδη. Αυτά που η ΝΔ άφησε ανεξέλεγκτα, χωρίς έλεγχο στις αγορές. Υπερκέρδη που είναι η άλλη όψη της αφαίμαξης του εισοδήματος εξαιτίας των έμμεσων φόρων που η ΝΔ άφησε άθικτους. Αυτή ήταν η 4ετία ΝΔ & Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτή & χειρότερη θα είναι μια νέα, αν δεν ανατρέψουμε τους συσχετισμούς στις 25 Ιούνη#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
"Τα μηνύματα της κοινωνίας & ο κρίσιμος αγώνας που έχουμε μπροστά μας"H 21η Μάη ήταν ένα σοκ για όλες & όλους μας. Και ήταν ένα σοκ όχι τόσο γιατί «έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις» ή γιατί τις «διαβάσαμε λάθος», αλλά γιατί η επαφή με την κοινωνία, η ζωντανή επικοινωνία με τους ανθρώπους μάς έδινε δύναμη & ελπίδα για την πολιτική αλλαγή.Το βλέπαμε στις μεγάλες συγκεντρώσεις του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ & του Αλέξη Τσίπρα στην Αθήνα, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο & σε όλη την Ελλάδα. Αλλά & προσωπικά, στην καθημερινή επαφή μου με τους πολίτες στις γειτονιές της Δυτικής Αθήνας εκφραζόταν έντονα η ανάγκη για πολιτική αλλαγή.Η πρόταση προοδευτικής διεξόδου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε αφετηρία ακριβώς τις ανάγκες &τις αγωνίες αυτές. Δεν έπεισε όμως. Κι αυτό μένει στο τέλος της ημέρας. Και για αυτό πρέπει να γίνει η αφετηρία έρευνας & συζήτησης που δεν πρέπει να μείνει στα ρηχά & προφανή αλλά να πάει σε βάθος. Πολλά πρέπει να αλλάξουν στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Και θα αλλάξουν.Προέχει όμως η άμεση μάχη της 25ης Ιούνη, που είναι κρίσιμη για τη χώρα & για την προοπτική της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Στεκόμαστε με σεβασμό μπροστά στη λαϊκή ετυμηγορία & αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα της. Όμως το εκλογικό αποτέλεσμα δεν διαγράφει, ούτε αμνηστεύει εγκλήματα που διαπράχτηκαν κατά της δημοκρατίας & του κράτους δικαίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε εξαλείφει τις συνέπειες της προκλητικά άνισης κατανομής & κατασπατάλησης δημόσιων πόρων. Και δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία πως μια νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη, πιο ανεξέλεγκτη αυτή τη φορά, συνεπάγεται νέες απειλές για το κοινωνικό κράτος δικαίου. Άλλωστε όπως έχει ήδη προαναγγελθεί από στελέχη της, αν αποκτούσε μια πλειοψηφία 180 βουλευτών στη νέα Βουλή, η ΝΔ θα την αξιοποιούσε για την αλλαγή του Συντάγματος με μονομερή τρόπο & σε συντηρητική κατεύθυνση. Είναι ευθύνη μας να επισημάνουμε τους κινδύνους & καλούμε σε δημοκρατική συστράτευση για την αποτροπή τους. Οι εκλογές της 25ης του Ιούνη είναι κρίσιμες και για το μέλλον της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Πέρα από λάθη & αδυναμίες του ίδιου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που οδήγησαν σε εκλογική απομάκρυνση ανθρώπους που τον στήριξαν προηγούμενα, τα κόμματα της ήσσονος αριστερής & προοδευτικής αντιπολίτευσης με την απαξίωση της απλής αναλογικής, την απόρριψη ακόμη & συζήτησης για προγραμματική συνεργασία & τη μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διευκόλυναν αντικειμενικά την ισχυρή επικράτηση της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη. Για την απόκρουση όμως των κινδύνων & για την ήττα της Δεξιάς ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θεωρεί αναγκαία την οικοδόμηση προϋποθέσεων, μέσα στην κοινωνία, για μια ευρεία συμπαράταξη αριστερών & προοδευτικών δυνάμεων. Και δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για αυτή.Η άμεση μεγαλύτερη δυνατή στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι, συνεπώς, επιτακτική για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη από αριστερή & προοδευτική σκοπιά, & για την οργάνωση από καλύτερες θέσεις της προοδευτικής ανατροπής των πολιτικών σχηματισμών, & την προοδευτική διέξοδο.Ασφαλώς πρέπει να αναζητηθούν και να συζητηθούν σε βάθος οι αιτίες της ήττας. Αλλά σημασία έχει από πια σκοπιά & με ποιο τρόπο θα «διαβάσουμε» & θα αντιμετωπίσουμε την ήττα. Υπάρχει η επιλογή του ατελείωτου πένθους & της παραίτησης, της συγκάλυψης των προβλημάτων ή της επιδερμικής ενασχόλησης με αυτά. Υπάρχει όμως & η επιλογή να αξιοποιήσουμε την ήττα ως πηγή μάθησης & δύναμης για το μέλλον. Και είναι η μόνη που ταιριάζει στην Αριστερά & η μόνη που έχει δικαιωθεί ιστορικά. Αυτή η «αξιοποίηση» είναι που αξίζει για τον «κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ», που από το 2012 μέχρι σήμερα μας κατέστησε δύναμη ανανέωσης αλλαγής στο πολιτικό σύστημα της χώρας, αλλά & ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, τον τόπο & τους ανθρώπους του. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η παραμονή στη κορυφή των λαϊκών προτιμήσεων αποδείχτηκε πιο δύσκολη από την κατάκτησή της. Και αυτό είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν στο άμεσο μέλλον: με ποιες ταξικές αναφορές, ποιες κοινωνικές συμμαχίες, ποιες οργανωτικές, δικτυακές & θεσμικές μορφές, ποιο πολιτικό σχέδιο & ποιες μεθόδους επικοινωνίας μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες & τις προσδοκίες του κόσμου της εργασίας, της δημιουργίας & της νέας γενιάς; Μπροστά μας, λοιπόν, έχουμε την πιο κρίσιμη μάχη, τη μάχη που θα κρίνει πολλά τόσο για τη χώρα όσο & για την Αριστερά & τον προοδευτικό κόσμο. Η εύλογη απογοήτευση & η στενοχώρια που από χθες κυριαρχούν, πρέπει να γίνουν βούληση & αποφασιστικότητα για δράση. Να απευθυνθούμε με ευκρίνεια & ειλικρίνεια, στον αριστερό & προοδευτικό κόσμο, για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη που θα μας δώσει, ώστε πιο ταπεινά, πιο ταξικά, πιο συστηματικά να χτίσουμε από τα κάτω προς τα πάνω τις προϋποθέσεις του μετασχηματισμού που έχει ανάγκη η κοινωνία μας. Να δημιουργήσουμε ξανά το μεγάλο προοδευτικό ρεύμα, ιδεών, συλλογικών πρωτοβουλιών, πολιτισμικής & κοινωνικής δράσης που διέσωσε την κοινωνία στα πιο κρίσιμα χρόνια της, που έδωσε δημοκρατική διέξοδο στην κρίση το 2015 & πρέπει να μπορέσει να εκφράσει πλειοψηφικά τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας σήμερα. Όλα αυτά όμως πρέπει να σχεδιαστούν & να γίνουν τώρα στις νέες κοινωνικές & πολιτισμικές πραγματικότητες που πρέπει να κατανοήσουμε σε βάθος. Ο κόσμος κρίνει τους ανθρώπους και τα κόμματα «στα δύσκολα». Είμαστε ξανά υπό τη κρίση των εργαζόμενων, της νεολαίας & της κοινωνίας. Και ο πρώτος μεγάλος σταθμός σε αυτή την νέα δημιουργική δοκιμασία είναι η 25η Ιούνη.ΥΓ: Όλον αυτόν τον καιρό στη Δυτική Αθήνα είχα την τύχη να συναντήσω παλιούς αγωνιστές & αγωνίστριες, να συνομιλήσω με πολίτες που έβλεπα για πρώτη φορά, να συναντηθώ με τις αγωνίες αλλά & το πάθος των νέων για ένα κόσμο φτιαγμένο με διαφορετικά αξιακά υλικά. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες & όλους που μου προσέφεραν αυτές τις ζωογόνες εμπειρίες & ξεχωριστά σε όσους και όσες με τίμησαν & με την ψήφο τους για μια ακόμη φορά.ΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μέγαρο Βουλής
10021, Αθήνα

τηλ (+30) 210 – 370 7299
(+30) 210 – 370 7972

e-mail
ydragasakis@parliament.gr