Άρθρο στην εφημερίδα “ΑΥΡΙΑΝΗ”_Αδιαφάνεια, ντόπινγκ και ειδικοί λογαριασμοί_

Τα όσα αποκαλύφθηκαν ως τώρα σχετικά με τις πηγές χρηματοδότησης του σωματείου «Αίας» δείχνουν ότι η έρευνα για το ντόπινγκ δε θα προχωρήσει σε βάθος αν δε ριχτεί αμέσως φως στο καθεστώς διαχείρισης δημόσιου χρήματος μέσω ειδικών λογαριασμών. 

Όποιος ισχυρίζεται ότι ζητά «κάθαρση» στο χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού οφείλει τώρα – αν είναι ειλικρινής – να υψώσει την φωνή του για να υποστηρίξει το αίτημα αυτό.

Να έχουμε συγχρόνως υπόψη μας ότι η υπόθεση του «Αίαντα», μέσω του οποίου ο κος Τζέκος και οι πρωταθλητές Κεντέρης και Θάνου απολάμβαναν ειδικών επιχορηγήσεων από το υπουργείο Πολιτισμού, δεν είναι παρά μόνο κορυφή του παγόβουνου αδιαφανών χρηματοδοτήσεων.

 Είναι συγχρόνως και μια καλή ευκαιρία να ανοίξει για τα καλά το πολύ ευρύτερο ζήτημα των ειδικών λογαριασμών.

Ο ειδικός λογαριασμός 234372/1 που διατηρεί το Υπουργείο Πολιτισμού στην Τράπεζα της Ελλάδας είναι αυτός από τον οποίο επιχορηγούνται διάφοροι αθλητικοί και πολιτιστικοί φορείς ή φυσικά πρόσωπα, με ανεξέλεγκτα κριτήρια επιλογής.   Ιδρύθηκε από τους κους Δρυ και Βενιζέλο με κοινή υπουργική απόφαση που εκδόθηκε στις 31/5/01 που ορίζει ότι το ετήσιο ύψος του δεν μπορεί να είναι κάτω των 75 δις. δραχμών.

Στο λογαριασμό αυτό, που έχει την ονομασία «Ε.Δ.–Κατάθεση μερίσματος από τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΠΑΠ», κατευθύνονταν κάθε χρόνο τα τεράστια ποσά που δικαιούται το

Δημόσιο από τα κέρδη του ΟΠΑΠ. Το ποιοι συγκεκριμένοι οργανισμοί ή άτομα επιχορηγούντο το αποφάσιζε ο εκάστοτε υπουργός Πολιτισμού με τους αρμόδιους υφυπουργούς χωρίς να οφείλει να δώσει λογαριασμό σε κανένα.

 Δεν μιλάμε για μικροποσά. Το ποσό των 75 δις, διαθέσιμο για κάθε αδιαφανή χρήση, είναι εφάμιλλο με την τακτική επιχορήγηση του υπουργείου από τον κρατικό προϋπολογισμού

Άλλο παράδειγμα, για να πάρουν οι αναγνώστες μια εικόνα για την τάξη μεγέθους των ποσών για τα οποία κουβεντιάζουμε.

Τα επίσημα στοιχεία που διαθέτουμε δείχνουν ότι τα έτη 2001 και 2002 δαπανήθηκαν μέσω του Ε.Δ. 234372/1 170 δις δραχμές (525 εκατ. ευρώ).

Για το 2003-04 ακόμα δε διαθέτουμε στοιχεία αλλά λογικά περιμένει κανείς ότι, εν όψει Ολυμπιακών αγώνων, τα αντίστοιχα ποσά θα είναι ακόμα μεγαλύτερα.

Αυτό σημαίνει ότι κατά την τετραετία 2001-2003 δαπανήθηκαν μέσω του συγκεκριμένου ειδικού λογαριασμού 234372/1 πάνω από 300 δις δρχ., ήτοι συνολικό ποσό πολύ μεγαλύτερο από το κόστος κατασκευής της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου!

Παίρνοντας υπόψη ότι το Σύνταγμα της χώρας ορίζει ότι «όλα τα έσοδα και έξοδα του κράτους εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό» και ότι ο Ε.Δ. 234372/1 δεν είναι παρά ένας από εκατοντάδες ειδικούς λογαριασμούς -την ύπαρξη των οποίων είχε αποκαλύψει από το περυσινό φθινόπωρο ο Συνασπισμός μέσω του βουλευτή του Π. Λαφαζάνη- θα καταλάβετε το μέγεθος του συνολικού προβλήματος αδιαφάνειας στη διαχείριση δημόσιου χρήματος.

 

 

Η υπόθεση του ντόπινγκ, έχοντας τραβήξει την προσοχή των πολιτών είναι αφορμή να χυθεί φως στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος από προηγούμενες κυβερνήσεις και να αποτελέσει λύδια λίθο των προθέσεων της σημερινής κυβέρνησης σχετικά με την πολυδιαφημισμένη πια πρόθεσή της για διαφάνεια.

Μη ξεχνάμε και τις ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας που, έξη μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας, όχι μόνο σιωπά αλλά διατηρεί και συνεχίζει να διαχειρίζεται το κραυγαλέα αδιαφανές καθεστώς των ειδικών λογαριασμών.

Η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει αμέσως τις ευθύνες της.

Εμείς από την πρώτη Σεπτέμβρη καταθέσαμε σχετική ερώτηση προς τον πρωθυπουργό και υπουργό πολιτισμού και τον υπουργό οικονομίας και οικονομικών.

Εκεί καλούμε την κυβέρνηση να ρίξει άπλετο φως στις δοσοληψίες του ειδικού λογαριασμού 234372/1 και να προχωρήσει άμεσα στην κατάργηση του εντάσσοντας τις αναγκαίες συναλλαγές στον τακτικό προϋπολογισμό.

Πολύ συγκεκριμένα, οι δύο υπουργοί ερωτώνται: Ποιοι φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) και με ποια ποσά χρηματοδοτήθηκαν από τον Ε.Δ. 234772/1 του Υπουργείου Πολιτισμού κατά τα έτη 2003 και 2004, αν έχει ελεγχθεί ο λογαριασμός από το Ελεγκτικό συνέδριο (και αν ναι, να κατατεθούν οι εκθέσεις ελέγχου) και αν σκοπεύει η σημερινή κυβέρνηση να καταργήσει τον Ε.Δ. 234772/1 εντάσσοντας τις σχετικές συναλλαγές στον τακτικό προϋπολογισμό.

Οι εξελίξεις κάνουν αναγκαίο ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της ΑριστεράςΣτους παράξενους καιρούς που ζούμε, δεν θα ήθελα, από δική μου αδράνεια, να βρεθώ εγκλωβισμένος σε ένα κόμμα το οποίο δεν θα έχει πλέον καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ που υπηρέτησα από την ίδρυσή του, & είμαι περήφανος που συνέβαλα στη δημιουργία του. Θέλω να δηλώσω λοιπόν, ότι παραιτούμαι από μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μια απόφαση που δεν θα ήθελα να χρειαστεί να λάβω, αλλά οι εξελίξεις την έχουν καταστήσει αναγκαία από καιρό.Θυμίζω ότι από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ έχω παραιτηθεί ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι φόβοι που εξέφραζα τότε για εκφυλιστικές εξελίξεις έχουν, δυστυχώς, πλήρως επιβεβαιωθεί. Δεν χρειάζονται, επομένως, πρόσθετα επιχειρήματα. Μπορείς να παραμένεις σε ένα κόμμα, ακόμη & αν διαφωνείς με την τρέχουσα πολιτική του, αρκεί στο κόμμα αυτό να τηρούνται κάποιοι σταθεροί κανόνες και να υπάρχουν δημοκρατικές εγγυήσεις σεβασμού της αξιοπρέπειας και των απόψεων όλων. Είναι όμως εξαιρετικά δύσκολη η παραμονή σε ένα κόμμα στο οποίο η έννοια της δημοκρατίας & της Αριστεράς, αλλά & η ιστορία του ίδιου του κόμματος, υπονομεύονται & μόνος αποδεκτός κανόνας είναι η συχνά αδιευκρίνιστη & ευμετάβλητη βούληση του αρχηγού.Προσωπικά είμαι βέβαιος ότι η Αριστερά θα κληθεί από το λαό, ξανά, να κυβερνήσει, γιατί συσσωρεύονται μεγάλα προβλήματα που απαιτούν προοδευτικές λύσεις. Στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες για τη συνεχιζόμενη φυγή στο εξωτερικό νέου επιστημονικού & εργατικού δυναμικού, είναι άκρως ανησυχητικά. Είναι μια ακόμη ένδειξη ότι, αν δεν υπάρξει σχέδιο & στρατηγική για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου & της άνισης αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου, η χώρα θα οδηγηθεί σε νέα αδιέξοδα & η κοινωνία σε νέα φτωχοποίηση. Η Αριστερά μπορεί να πρωταγωνιστήσει ξανά υπό την προϋπόθεση, ότι εργάζεται & η ίδια γι’ αυτό, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κόσμο της εργασίας, έχει επεξεργασμένες λύσεις στα προβλήματα & διαμορφώνει αξιόπιστες προϋποθέσεις προοδευτικής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.Ορισμένοι είχαν προσδοκίες από τη νέα ηγεσία. Όμως στον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, συντελείται μια διαδικασία φθοράς, και όχι δημιουργίας, με πρώτο θύμα την ιστορία του, το έργο του, την ηθικό-πολιτική ακεραιότητά του. Η συζήτηση που άνοιξε, με πρωτοβουλία της ηγεσίας, για «μαύρα ταμεία» αποτελεί τεράστια προσβολή για τα χιλιάδες μέλη του κόμματος που προσέφεραν ανιδιοτελώς & με το υστέρημα τους, κρατούσαν όλα αυτά τα χρόνια το κόμμα όρθιο & τα γραφεία του ανοιχτά. Ήταν ένα μεγάλο δώρο στη Δεξιά & όλους όσους υποστηρίζουν ότι «όλοι είναι το ίδιο».Ο κ. Κασσελάκης παρέλαβε ένα αριστερό κόμμα με προβλήματα & «παραδίδει» πολύ περισσότερα προβλήματα χωρίς αριστερό κόμμα, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπει σε διαδικασία από-αριστεροποίησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την παρούσα ηγεσία, δεν μπορεί να επιλύσει προβλήματα ταυτότητας, στρατηγικής & δημοκρατικής λειτουργίας που αντιμετώπιζε & από πριν. Θα είναι, για το λόγο αυτόν, σε μια κρίση διαρκείας.Οι εξελίξεις μάς θέτουν μπροστά σε δυο αλληλένδετα καθήκοντα. Πρώτον, να αγωνιστούμε για να υπάρξει ένα νέο μαζικό, λαϊκό κόμμα της Αριστεράς, από τη ριζοσπαστική αριστερά ως την αριστερή σοσιαλδημοκρατία & δεύτερον, μια προοδευτική εναλλακτική στο πρόβλημα της διακυβέρνησης της χώρας. Ας ανταποκριθεί ο καθένας & η καθεμία σε αυτό το διπλό καθήκον με όποιο τρόπο & από όποια θέση επιλέξει.Το βέβαιο είναι ότι η κοινωνική Αριστερά, το «αριστερό ημισφαίριο» της κοινωνίας, υπάρχει, & αναζητά μια κατά το δυνατόν ενιαία, ισχυρή & αποτελεσματική πολιτική εκπροσώπηση. Οι εξελίξεις, στον κόσμο, την Ευρώπη & την Ελλάδα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.Η ιστορία, πάντως, δείχνει ότι η συσπείρωση & ανασύνθεση της Αριστεράς έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να πετύχει αν γίνει υπόθεση της κοινωνίας, των νέων, του ανένταχτου κόσμου της Αριστεράς & της οικολογίας, μέσα από συλλογικές πρωτοβουλίες & κινήσεις, που πρέπει να υπάρξουν παντού, με κάθε πρόσφορη μορφή. Καλή αντάμωση, λοιπόν, στους γνωστούς χώρους, για τους γνωστούς λόγους.Τι έχει προηγηθεί:- «Ύστατη έκκληση για έναν ταπεινό στόχο» - Επιστολή-έκκληση για την αποτροπή της διάσπασης στην οποία η ηγεσία του κόμματος δεν μου απάντησε ποτέ. 9 Νοεμβρίου 2023: dragasakis.gr/istati-ekklisi-gia-enan-tapeino-stoxo/- «Πού βρισκόμαστε, ποιες οι προοπτικές…» - Αναλυτικό κείμενο με το οποίο εξηγώ τους λόγους της παραίτησης από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ. 8 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/pou-vriskomaste-poies-oi-prooptikes-pos-tha-pame-stis-evroekloges/- Συνέντευξη για το ίδιο θέμα στον Πάνο Χαρίτο, Kontra Channel. 12 Δεκεμβρίου 2023: dragasakis.gr/anasinthesi-kai-anasigkrotisi-tis-aristeras-me-stoxo-mia-nea-proodeftiki-pleiopsifia/ ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μητροπόλεως 1
10557, Αθήνα

e-mail
ydragasakis@parliament.gr