Συνέντευξη στην εφημερίδα New Times: “Θα ακυρώσουμε τα μνημόνια & τους εφαρμοστικούς και θα εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα οικονομικής, κοινωνικής ανόρθωσης, παραγωγικής και οικολογικής ανασυγκρότησης”

1. Κύριε Δραγασάκη στη διάρκεια των μνημονίων και της παραμονής της τρόικας στη χώρα μας, ποιες απώλειες σημειώθηκαν για την Ελλάδα και τους πολίτες της;

 

Η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή, για περίοδο ειρήνης, οικονομική κατάρρευση η οποία οδηγεί σε ευρεία κοινωνική κρίση. Είναι άκρως αποκαλυπτικά τα στοιχεία που παρουσιάζει η Τράπεζα της Ελλάδος στην τελευταία Έκθεσή της. Ειδικότερα

την τετραετία 2010-2013:

– η ύφεση ήταν συνολικά 20,4%.

– η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος ξεπέρασε το 30%.

– η ιδιωτική κατανάλωση, σε σταθερές τιμές, μειώθηκε κατά 23%.

– οι δαπάνες για επενδύσεις υποχώρησαν κατά 51%.

– οι πραγματικές μέσες ακαθάριστες αποδοχές μειώθηκαν κατά 25,2%, ενώ οι κατώτατες αποδοχές κατά 19,9%.

–  μεταξύ 2009-2013 χάθηκαν 904.200 θέσεις εργασίας (-19,9%).

– σύμφωνα με στοιχεία του ΙΚΑ, περίπου 75.600 επιχειρήσεις (30% των επιχειρήσεων) διέκοψαν τη δραστηριότητά τους το ίδιο διάστημα.

– το ποσοστό πληθυσμού της Ελλάδος που βρίσκεται είτε σε κίνδυνο φτώχειας είτε σε κατάσταση κοινωνικού αποκλεισμού, ήταν το 2012 34,6% (3.795.100 άτομα) και είναι υψηλότερο από την Ε.Ε.-28 (25,1%).

 

Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, όλοι οι δείκτες του κινδύνου σχετικής φτώχειας αυξήθηκαν σημαντικά για την Ελλάδα κατά τα τρία πρώτα έτη της τρέχουσας κρίσης. Πράγματι, το ποσοστό της σχετικής φτώχειας αυξήθηκε κατά 17,3%, το χάσμα της φτώχειας αυξήθηκε κατά 24,1%, ενώ ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού αυξήθηκε κατά 25,4% (συγκρίσεις 2008-2011).

 

Την ίδια στιγμή το χρέος δεν έγινε βιώσιμο παρά τις δραστικές περικοπές των κοινωνικών δαπανών και τις συνεχείς αυξήσεις φόρων. Ενώ μπήκαμε στο μνημόνιο με χρέος ίσο με το 129% του ΑΕΠ,  στα τέλη  του 2013 ξεπέρασε το 175% του ΑΕΠ.

 

Όμως υπάρχει και κάτι άλλο, πολύ σημαντικό: τα τελευταία χρόνια χάθηκε το αίσθημα της αξιοπρέπειας σε όλο και περισσότερους πολίτες, αλλά και η συλλογική αίσθηση πως μπορούμε να ορίσουμε το μέλλον μας μαζικά και δημοκρατικά.

 

2. Ποιο είναι το πολιτικό περιεχόμενο των δύο επερχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων;

 

Ο λαός θα κρίνει με την ψήφο του αν θα δώσει νομιμοποίηση στις πολιτικές της λιτότητας, της υποβάθμισης του κοινωνικού κράτους και της περαιτέρω περιθωριοποίησης του κόσμου της εργασίας ή θα ανάψει το πράσινο φως για αλλαγή πολιτικής στην Ελλάδα με θετικές, πιστεύουμε, επιπτώσεις και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 

3. Σας φοβίζει η τάση κατακερματισμού των πολιτικών δυνάμεων της χώρας;

 

Παρατηρούμε ότι η κρίση δεν είναι πια μόνο οικονομική. Παίρνει τη μορφή και μιας κρίσης εκπροσώπησης και μιας κρίσης των συναινέσεων που είχαν διαμορφωθεί στη βάση του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, της αυταπάτης δηλαδή ότι αυτό θα έδινε ευημερία σε όλους,  και μιας αρχιτεκτονικής για το ευρώ που στηρίχθηκε εξ αρχής σε ένα διευρυνόμενο  δημοκρατικό έλλειμμα. Αυτή την κρίση των εκπροσωπήσεων και των συναινέσεων στην Ελλάδα την ζούμε με τη μορφή μιας πλήρους αποσύνθεσης του παλιού δικομματικού συστήματος. Σημαντική παράμετρος όλης αυτής της διαδικασίας είναι η ενίσχυση του ΣΥΡΙΖΑ και η ανάδειξη του σε έναν πόλο συσπείρωσης ευρύτερων δυνάμεων που έχουν ένα προοδευτικό όραμα για την Ελλάδα.

 

4. Είστε επικεφαλής της ομάδας του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ. Ποια είναι η θέση σας για το χρέος και τα μνημόνια; Ποια είναι η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθείτε;

 

Η πολιτική απόφαση του ιδρυτικού συνεδρίου είναι αρκετά σαφής ως προς την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούμε. Θα ακυρώσουμε τα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς νόμους και θα εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα οικονομικής, κοινωνικής ανόρθωσης, παραγωγικής και οικολογικής ανασυγκρότησης, το οποίο θα επουλώνει τα πλήγματα που έχουν δεχθεί οι εργαζόμενοι και θα αποκαθιστά σταδιακά τους όρους ασφαλούς εργασίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης, με τους ανάλογους μισθούς και συντάξεις, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

 

Παράλληλα θα επαναδιαπραγματευθούμε τις δανειακές συμβάσεις με στόχο να ακυρώσουμε τους επαχθείς όρους τους, θέτοντας ως πρώτο θέμα τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους. Απόλυτη προτεραιότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί η αποτροπή της ανθρωπιστικής καταστροφής και η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, όχι η υποταγή σε υποχρεώσεις που ανέλαβαν άλλοι υποθηκεύοντας τη χώρα.

 

5. Είστε προετοιμασμένοι για ρήξεις με την κυρίαρχη πολιτική και οικονομική ελίτ της Ευρωπαϊκής Ένωσης;  Ακούγοντας τον κ. Βενιζέλο να αναφέρεται στις πολιτικές σας επιλογές – κυρίως στη στάση σας απέναντι σε μνημόνιο και χρέος – είναι ιδιαίτερα απαξιωτικός σχετικά με τις πραγματικές δυνατότητες του ΣΥΡΙΖΑ να επιβάλει τις θέσεις του την επόμενη ημέρα στους ισχυρούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μήπως, ανεξαρτήτως προθέσεων, έχει δίκιο;

 

 Όταν ο κ. Βενιζέλος λέει ότι το χρέος είναι βιώσιμο, τότε προφανώς επιθυμεί τη διαιώνιση του ιδιότυπου καθεστώτος εξάρτησης της χώρας με όπλο το δημόσιο χρέος. Εμείς λέμε το εξής απλό: το δημόσιο χρέος της χώρας έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που δεν είναι βιώσιμη η εξυπηρέτησή του με την έννοια ότι όλοι οι διαθέσιμοι πόροι θα κατευθύνονται για την αποπληρωμή τόκων και χρεολυσίων και όχι για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών και την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου. Για το λόγο αυτόν ζητούμε τη ρύθμισή του ώστε να ανασάνει η ελληνική οικονομία και κοινωνία και να μπορέσει να αποπληρωθεί ένα μέρος του. Και να είστε σίγουρος ότι την ίδια άποψη με εμάς έχουν και άλλοι θεσμικοί παράγοντες και φορείς στο εξωτερικό.

 

6. Σε συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Μανόλης Γλέζος επανέφερε το θέμα του χρέους των Γερμανών προς τη χώρα μας που απορρέουν από το κατοχικό χρέος και τις πολεμικές αποζημιώσεις. Τι θα κάνετε ως κυβέρνηση για το θέμα αυτό;

 

Το ζήτημα ήδη το έχουμε θέσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, κατά τη συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών κ. Σόιμπλε. Βέβαια το ίδιο θα πράξουμε αν αναλάβουμε τη διακυβέρνηση της χώρας διότι θεωρούμε ότι δεν είναι απλώς ένα πολιτικό ή οικονομικό ζήτημα, αλλά έχει και μια ισχυρή ηθική διάσταση. Όπως έχει πει και ο σ. Μανόλης, ακόμη και ένα μάρκο να ήταν το χρέος, εμείς θα έπρεπε να το διεκδικήσουμε. 

 

7. Νιώθετε ότι η παρούσα οικονομική δυσπραγία μπορεί να οδηγήσει σε εθνικές απώλειες;

 

Οι εθνικές απώλειες είναι ήδη παρούσες με τη μορφή της τρομακτικής ανεργίας των νέων, της μετανάστευσης ειδικευμένου εργατικού δυναμικού, της κατάρρευσης του ασφαλιστικού συστήματος, της αποδιάρθρωσης της παραγωγικής βάσης. Επίσης όταν έχεις παραχωρήσει στην τρόικα την αρμοδιότητα να αποφασίζει ακόμη και για ήσσονος σημασίας ζητήματα, τότε η χώρα έχει απωλέσει βασικά  κυριαρχικά της δικαιώματα.

 

8. Στην δημοσιονομική λαίλαπα που σαρώνει τη χώρα έχουν ξεχαστεί έννοιες όπως η ανάπτυξη. Ελάχιστα – για παράδειγμα – έχει αναδειχθεί το γεγονός ότι τις 3 τελευταίες δεκαετίες η βιομηχανία της χώρας από 23% έπεσε περίπου στο 10% του ΑΕΠ. Ακόμη και εάν υιοθετήσει κανείς την πρόταση για αναστολή πληρωμών, με τι υπεραξίες θα εξοφλήσουμε τα οφειλόμενα;

 

Σε περιπτώσεις όπως η δική μας, η κρίση αποκτά τη μορφή φαύλου κύκλου. Διότι η λιτότητα και η ύφεση αυξάνουν το χρέος, και το χρέος απαιτεί περισσότερη λιτότητα, αφού η εξυπηρέτησή του έχει συνδεθεί με το πλεόνασμα και όχι με την ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ. Το θέμα μοιάζει τεχνικό, αλλά αποτελεί μια κρίσιμη πτυχή της παγίδευσής μας σε ένα τυφλό τούνελ, σε μια αδιέξοδη πορεία.

 

Συγκεκριμένα, τόσο το μνημόνιο όσο και η απόφαση του Eurogroup της 27/11/2012 προβλέπουν ότι όλο το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού πρέπει να διατίθεται για την εξυπηρέτηση του υφιστάμενου δημόσιου χρέους. Μόνο αν ο στόχος του πλεονάσματος υπερκαλύπτεται, ένα μέρος του υπερβάλλοντος πλεονάσματος μπορεί να χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς.

 

Αν όμως όλο το πλεόνασμα διατίθεται για το χρέος δεν θα υπάρχουν δημόσιοι πόροι για να στηρίξουν την ανάπτυξη. Και με στάσιμη οικονομία πρωτογενή πλεονάσματα μπορούν να δημιουργηθούν μόνο με λιτότητα, περικοπές δημόσιων δαπανών και υπερφορολόγηση. Η λιτότητα και η υπερφορολόγηση όσων πληρώνουν φόρους δεν αποτελούν επομένως παρένθεση. Η μόνιμη λιτότητα και η διαρκής και άνιση υπερφορολόγηση αποτελούν τη νέα κανονικότητα. Η συνεπής καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα μετρίαζε τον άνισο χαρακτήρα της υπερφορολόγησης, δεν θα μπορούσε όμως να την εξαλείψει.

 

Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος της λιτότητας απαιτείται ο συνδυασμός τριών τουλάχιστον προϋποθέσεων:

α) Διαγραφή μέρους του συσσωρευμένου χρέους.

β) Μη δανειακή αναπτυξιακή χρηματοδότηση στο αρχικό στάδιο.

γ) Ρήτρα ανάπτυξης, δηλαδή εξυπηρέτηση του συμφωνημένου χρέους ανάλογα με την ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ και όχι ανάλογα με το πλεόνασμα.

 

Στις σημερινές συνθήκες, οι παραπάνω προϋποθέσεις θα μπορούσαν να εκπληρωθούν από μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για το χρέος και ένα New Deal για την Ευρώπη.

 

9. Μιλάτε για ανάγκη άμεσης επανεκίννησης της οικονομίας. Ποιοι τομείς θεωρείτε ότι μπορούν να στηρίξουν ένα υγιές αναπτυξιακό μοντέλο;

 

Από τις ως τώρα επεξεργασίες και μελέτες βλέπουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο για την ανάπτυξη ενός νέου ενεργειακού μοντέλου με δράσεις εκπαιδευτικές, ερευνητικές, παραγωγικές κλπ, με πυρήνα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις νέες τεχνολογίες. Μπορούμε επίσης να γίνουμε βασικός ευρωπαϊκός πόλος παραγωγής διατροφικών προϊόντων υψηλής ποιότητας. Ένα αγροτοδιατροφικό σύμπλεγμα ερευνητικών, εκπαιδευτικών και παραγωγικών δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει βασικός πυλώνας του νέου παραγωγικού μοντέλου. Τρίτον, πρέπει να επιχειρήσουμε σχεδιασμένα στους λεγόμενους «δημιουργικούς κλάδους», αξιοποιώντας τα ευρήματα διάφορων επιστημών σε νέα πεδία εφαρμογής, με στόχο νέα υλικά, νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες, νέες δραστηριότητες και απασχολήσεις. Τέταρτον, η χώρα μας μπορεί να γίνει ένα διεθνές κέντρο γραμμάτων, τεχνών  και πολιτισμού. Όλα αυτά έχουν ένα κοινό στοιχείο: απαιτούν βεβαίως χρηματοδοτήσεις, αλλά πάνω από όλα απαιτούν γνώση, δεξιότητες, δημιουργικότητα, μακρόπνοο σχέδιο και δημόσιες πολιτικές που να διαμορφώνουν πλαίσια, να θέτουν κανόνες και να στηρίζουν τις όποιες πρωτοβουλίες.

 

Η κυρίαρχη συζήτηση γύρω από την ενέργεια γίνεται είτε με όρους κερδοφορίας, σαν να πρόκειται για ένα οποιοδήποτε εμπορεύσιμο προϊόν και όχι για ένα αγαθό απολύτως απαραίτητο για την ίδια την ύπαρξη ανθρώπων και κοινωνιών, είτε με όρους γεωπολιτικής.

 

Κατά την άποψη μας, πρέπει να επαναπροσδιοριστεί το νέο μίγμα ενεργειακής πολιτικής απαντώντας σε ποικίλα ερωτήματα όπως ποια ενέργεια, για ποιες ανάγκες, από ποιους φορείς υλοποίησης και με ποιες προτεραιότητες.

 

Ο χώρος της ενέργειας αποτελεί πεδίο μιας σύγχρονης επιστημονικής και τεχνολογικής επανάστασης και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τις νέες δυνατότητες για αποκεντρωμένη παραγωγή ενέργειας με κύρια έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές.

 

Παράλληλα βέβαια στο κάδρο μπαίνει και η αξιοποίηση των όποιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων βρεθούν, τελικά, στον ελληνικό χώρο. Εδώ πρέπει να δούμε τους όρους και τις προϋποθέσεις ώστε η εκμετάλλευσή τους να γίνει με τον πλέον καλύτερο τρόπο για το δημόσιο συμφέρον και με το βλέμμα πάντα στις επόμενες γενιές. 

 

Επίσης θεωρούμε ως βασική προϋπόθεση για την άσκηση μιας νέας ενεργειακής πολιτικής τη διατήρηση της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ υπό δημόσιο έλεγχο.

 

11.  Η τουριστική οικονομία δημιουργεί το  18% του ΑΕΠ συμβάλλοντας ιδιαίτερα στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για τον κρίσιμο αυτό τομέα της οικονομίας;

 

Η Ελλάδα, ως χώρα με παράδοση και δυναμική στον τουρισμό, χρειάζεται άμεσα, τόσο μια μακρόπνοη εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, όσο και ένα νέο εναλλακτικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, με κύριους άξονες την αειφορία και την κοινωνική ανταποδοτικότητα.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ του τουρισμού αλλά όχι και της τουριστικής μονοκαλλιέργειας. Η ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου θα πρέπει να γίνει με όρους που προστατεύουν τους φυσικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς πόρους, θα προωθεί την οργανική σύνδεση με τις τοπικές οικονομίες και θα αξιολογεί τις παρεμβάσεις όχι απλά με ποσοτικά κριτήρια, αλλά, κυρίως, με κριτήρια κοινωνικής ανταποδοτικότητας και ωφέλειας.

 

Επίσης ο ελληνικός τουρισμός δεν μπορεί να ιδωθεί έξω από την προοπτική μιας συνολικής παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας: έχει ανάγκη την ανόρθωση του εγχώριου πρωτογενούς τομέα και την τόνωση του δευτερογενούς.

 

12. Ποια είναι η λογική της φορολογικής πολιτικής που θα ακολουθήσετε;

 

Η καθιέρωση ενός απλού και δίκαιου φορολογικού συστήματος που θα σέβεται την συνταγματική επιταγή σύμφωνα με την οποία ο καθένας συμβάλλει στα έσοδα του κράτους ανάλογα με τη φοροδοτική του ικανότητα, θα είναι ο βασικός στόχος της φορολογικής μας πολιτικής. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η τόσο αναγκαία ανακατανομή των φορολογικών βαρών και θα αρθούν οι όποιες αδικίες αλλά και «ασυλίες». Βασικό εργαλείο που θα αξιοποιήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση είναι η σύνταξη του περιουσιολογίου, όπου θα αποτυπώνεται η κινητή και ακίνητη περιουσία κάθε πολίτη αυτής της χώρας προκειμένου να προσδιοριστεί και η φοροδοτική του ικανότητα. Από εκεί και πέρα θα χρησιμοποιήσουμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο προκειμένου να περιορίσουμε την εκτεταμένη φοροδιαφυγή ενισχύοντας τους σχετικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς.

 

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

Γιάννης Δραγασάκης - Yannis Dragasakis

12,907

Υποψήφιος Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών | ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Μαζί - Να ανατρέψουμε τους συσχετισμούς & στη Δυτική ΑθήναΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Εχθές ο κ. Σκέρτσος υποτίθεται ότι... αποκάλυψε τα «fake news» του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογία & το εισόδημα. Για το πώς οι έμμεσοι φόροι σε συνθήκες πληθωρισμού αυξάνουν τη φορολογική επιβάρυνση το αναλύσαμε εχθές. Σήμερα, ας δούμε πώς ο πληθωρισμός μειώνει το πραγματικό εισόδημα.❌ Ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι: «Οι μισθοί αυξήθηκαν δεν μειώθηκαν». ❌ Και για την Έκθεση του ΟΟΣΑ που έλεγε το ακριβώς αντίθετο, ο κ. Σκέρτσος ισχυρίστηκε ότι «Έγινε τον Νοέμβριο του 2022. Όχι τον Απρίλιο του 2023... άρα δεν ήταν επίκαιρη…».📉Αφού δεν τους αρέσει λοιπόν η Έκθεση του ΟΟΣΑ, ας δούμε τι λέει η Έκθεση της Κομισιόν (Country Report) που δημοσιεύτηκε στις 25.5.2023, άρα είναι εντελώς… επίκαιρη. ❗️Το πρώτο που λέει είναι ότι «ο πραγματικός μισθός στην Ελλάδα για το 2022 μειώθηκε κατά 4,7%, γιατί η ονομαστική αύξησή του υπολειπόταν της αύξησης του πληθωρισμού». Άρα επιβεβαιώνει επί της ουσίας την Έκθεση του ΟΟΣΑ. ❗️Το δεύτερο που λέει είναι ότι η αύξηση που δόθηκε εντός Απριλίου αναμένεται να αποκαταστήσει «μερικώς» την περαιτέρω μείωση των πραγματικών μισθών το 2023. 1️⃣ Συμπέρασμα 1ο: Οι πραγματικοί μισθοί μειώθηκαν το 2022, & με «τη βούλα» της Κομισιόν, επομένως ο κ. Σκέρτσος ψεύδεται εφόσον υποστηρίζει το αντίθετο. 2️⃣ Συμπέρασμα 2ο: Οι πραγματικοί μισθοί αναμένεται να μειωθούν & το 2023 εάν δεν υπάρξει αλλαγή πολιτικής. 3️⃣ Συμπέρασμα 3ο: Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τον πληθωρισμό ως εργαλείο για να μειώνει αφανώς το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μέσω ανεπαρκών αυξήσεων που δεν καλύπτουν την άνοδο του πληθωρισμού και μέσω των έμμεσων φόρων που «πολλαπλασιάζονται» εξαιτίας της ακρίβειας. Με τους δυο αυτούς τρόπους εγκαθιστά ένα σύστημα εσωτερικής υποτίμησης των μισθών οι συνέπειες της οποίας θα φανούν σωρευτικά τα επόμενα χρόνια. 🚮 Όσο για την… υπόσχεση της ΝΔ για αυξήσεις 25% είναι εντελώς αίολη & απατηλή αφού δεν δεσμεύεται για την αποκατάσταση της αγοραστικής δύναμης των μισθών. 🚫 Αυτή ήταν η πολιτική της ΝΔ για 4 χρόνια & αυτή & χειρότερη θα είναι εάν δεν ανατραπούν οι συσχετισμοί στις 25 Ιούνη. #ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
Και με τη «βούλα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [Έκθεση Μακροοικονομικών Ανισορροπιών, σ.12], ο υψηλός πληθωρισμός στην Ελλάδα πυροδοτείται από τα υψηλά κέρδη. Αυτά που η ΝΔ άφησε ανεξέλεγκτα, χωρίς έλεγχο στις αγορές. Υπερκέρδη που είναι η άλλη όψη της αφαίμαξης του εισοδήματος εξαιτίας των έμμεσων φόρων που η ΝΔ άφησε άθικτους. Αυτή ήταν η 4ετία ΝΔ & Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτή & χειρότερη θα είναι μια νέα, αν δεν ανατρέψουμε τους συσχετισμούς στις 25 Ιούνη#ΣΥΡΙΖΑΠΣ#ξεκινάμε_πάλι_μαζί#εκλογές2023 ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook
"Τα μηνύματα της κοινωνίας & ο κρίσιμος αγώνας που έχουμε μπροστά μας"H 21η Μάη ήταν ένα σοκ για όλες & όλους μας. Και ήταν ένα σοκ όχι τόσο γιατί «έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις» ή γιατί τις «διαβάσαμε λάθος», αλλά γιατί η επαφή με την κοινωνία, η ζωντανή επικοινωνία με τους ανθρώπους μάς έδινε δύναμη & ελπίδα για την πολιτική αλλαγή.Το βλέπαμε στις μεγάλες συγκεντρώσεις του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ & του Αλέξη Τσίπρα στην Αθήνα, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο & σε όλη την Ελλάδα. Αλλά & προσωπικά, στην καθημερινή επαφή μου με τους πολίτες στις γειτονιές της Δυτικής Αθήνας εκφραζόταν έντονα η ανάγκη για πολιτική αλλαγή.Η πρόταση προοδευτικής διεξόδου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε αφετηρία ακριβώς τις ανάγκες &τις αγωνίες αυτές. Δεν έπεισε όμως. Κι αυτό μένει στο τέλος της ημέρας. Και για αυτό πρέπει να γίνει η αφετηρία έρευνας & συζήτησης που δεν πρέπει να μείνει στα ρηχά & προφανή αλλά να πάει σε βάθος. Πολλά πρέπει να αλλάξουν στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Και θα αλλάξουν.Προέχει όμως η άμεση μάχη της 25ης Ιούνη, που είναι κρίσιμη για τη χώρα & για την προοπτική της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Στεκόμαστε με σεβασμό μπροστά στη λαϊκή ετυμηγορία & αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα της. Όμως το εκλογικό αποτέλεσμα δεν διαγράφει, ούτε αμνηστεύει εγκλήματα που διαπράχτηκαν κατά της δημοκρατίας & του κράτους δικαίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε εξαλείφει τις συνέπειες της προκλητικά άνισης κατανομής & κατασπατάλησης δημόσιων πόρων. Και δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία πως μια νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη, πιο ανεξέλεγκτη αυτή τη φορά, συνεπάγεται νέες απειλές για το κοινωνικό κράτος δικαίου. Άλλωστε όπως έχει ήδη προαναγγελθεί από στελέχη της, αν αποκτούσε μια πλειοψηφία 180 βουλευτών στη νέα Βουλή, η ΝΔ θα την αξιοποιούσε για την αλλαγή του Συντάγματος με μονομερή τρόπο & σε συντηρητική κατεύθυνση. Είναι ευθύνη μας να επισημάνουμε τους κινδύνους & καλούμε σε δημοκρατική συστράτευση για την αποτροπή τους. Οι εκλογές της 25ης του Ιούνη είναι κρίσιμες και για το μέλλον της Αριστεράς & της προοδευτικής παράταξης. Πέρα από λάθη & αδυναμίες του ίδιου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που οδήγησαν σε εκλογική απομάκρυνση ανθρώπους που τον στήριξαν προηγούμενα, τα κόμματα της ήσσονος αριστερής & προοδευτικής αντιπολίτευσης με την απαξίωση της απλής αναλογικής, την απόρριψη ακόμη & συζήτησης για προγραμματική συνεργασία & τη μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διευκόλυναν αντικειμενικά την ισχυρή επικράτηση της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη. Για την απόκρουση όμως των κινδύνων & για την ήττα της Δεξιάς ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θεωρεί αναγκαία την οικοδόμηση προϋποθέσεων, μέσα στην κοινωνία, για μια ευρεία συμπαράταξη αριστερών & προοδευτικών δυνάμεων. Και δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για αυτή.Η άμεση μεγαλύτερη δυνατή στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι, συνεπώς, επιτακτική για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη από αριστερή & προοδευτική σκοπιά, & για την οργάνωση από καλύτερες θέσεις της προοδευτικής ανατροπής των πολιτικών σχηματισμών, & την προοδευτική διέξοδο.Ασφαλώς πρέπει να αναζητηθούν και να συζητηθούν σε βάθος οι αιτίες της ήττας. Αλλά σημασία έχει από πια σκοπιά & με ποιο τρόπο θα «διαβάσουμε» & θα αντιμετωπίσουμε την ήττα. Υπάρχει η επιλογή του ατελείωτου πένθους & της παραίτησης, της συγκάλυψης των προβλημάτων ή της επιδερμικής ενασχόλησης με αυτά. Υπάρχει όμως & η επιλογή να αξιοποιήσουμε την ήττα ως πηγή μάθησης & δύναμης για το μέλλον. Και είναι η μόνη που ταιριάζει στην Αριστερά & η μόνη που έχει δικαιωθεί ιστορικά. Αυτή η «αξιοποίηση» είναι που αξίζει για τον «κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ», που από το 2012 μέχρι σήμερα μας κατέστησε δύναμη ανανέωσης αλλαγής στο πολιτικό σύστημα της χώρας, αλλά & ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, τον τόπο & τους ανθρώπους του. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η παραμονή στη κορυφή των λαϊκών προτιμήσεων αποδείχτηκε πιο δύσκολη από την κατάκτησή της. Και αυτό είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν στο άμεσο μέλλον: με ποιες ταξικές αναφορές, ποιες κοινωνικές συμμαχίες, ποιες οργανωτικές, δικτυακές & θεσμικές μορφές, ποιο πολιτικό σχέδιο & ποιες μεθόδους επικοινωνίας μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες & τις προσδοκίες του κόσμου της εργασίας, της δημιουργίας & της νέας γενιάς; Μπροστά μας, λοιπόν, έχουμε την πιο κρίσιμη μάχη, τη μάχη που θα κρίνει πολλά τόσο για τη χώρα όσο & για την Αριστερά & τον προοδευτικό κόσμο. Η εύλογη απογοήτευση & η στενοχώρια που από χθες κυριαρχούν, πρέπει να γίνουν βούληση & αποφασιστικότητα για δράση. Να απευθυνθούμε με ευκρίνεια & ειλικρίνεια, στον αριστερό & προοδευτικό κόσμο, για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη που θα μας δώσει, ώστε πιο ταπεινά, πιο ταξικά, πιο συστηματικά να χτίσουμε από τα κάτω προς τα πάνω τις προϋποθέσεις του μετασχηματισμού που έχει ανάγκη η κοινωνία μας. Να δημιουργήσουμε ξανά το μεγάλο προοδευτικό ρεύμα, ιδεών, συλλογικών πρωτοβουλιών, πολιτισμικής & κοινωνικής δράσης που διέσωσε την κοινωνία στα πιο κρίσιμα χρόνια της, που έδωσε δημοκρατική διέξοδο στην κρίση το 2015 & πρέπει να μπορέσει να εκφράσει πλειοψηφικά τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας σήμερα. Όλα αυτά όμως πρέπει να σχεδιαστούν & να γίνουν τώρα στις νέες κοινωνικές & πολιτισμικές πραγματικότητες που πρέπει να κατανοήσουμε σε βάθος. Ο κόσμος κρίνει τους ανθρώπους και τα κόμματα «στα δύσκολα». Είμαστε ξανά υπό τη κρίση των εργαζόμενων, της νεολαίας & της κοινωνίας. Και ο πρώτος μεγάλος σταθμός σε αυτή την νέα δημιουργική δοκιμασία είναι η 25η Ιούνη.ΥΓ: Όλον αυτόν τον καιρό στη Δυτική Αθήνα είχα την τύχη να συναντήσω παλιούς αγωνιστές & αγωνίστριες, να συνομιλήσω με πολίτες που έβλεπα για πρώτη φορά, να συναντηθώ με τις αγωνίες αλλά & το πάθος των νέων για ένα κόσμο φτιαγμένο με διαφορετικά αξιακά υλικά. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες & όλους που μου προσέφεραν αυτές τις ζωογόνες εμπειρίες & ξεχωριστά σε όσους και όσες με τίμησαν & με την ψήφο τους για μια ακόμη φορά.ΣΥΡΙΖΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣΝεολαία ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αθήνας ... ΠερισσότεραΛιγότερα
Προβολή στο Facebook

Latest Twetter Feeds

YDragasakis @YDragasakis

Could not authenticate you.

Επικοινωνία

Μέγαρο Βουλής
10021, Αθήνα

τηλ (+30) 210 – 370 7299
(+30) 210 – 370 7972

e-mail
ydragasakis@parliament.gr